Meztelenül minden jobb?

Nemrég arról áradoztunk, hogy a Panigale felöltöztetve a legszebb. Akkor ez most cáfolat?

 

Ahogy Bolognában bemutatták a Ducati 1199 Panigale-t, rögtön beindult a találgatás, hogy lesz-e, és ha igen, mikorra várható a cégtől egy streetfighter és egy szupersort motor. Azóta már láthattuk a Ducati 899 Panigale-t, ugyan nem versenyérett, de belesűrí­ti a suberbike filozófiát egy elérhetőbb árú, kisebb köbcentis motorba, egy kérdés tehát kipipálva.

Ami a streetfightert illeti, a Ducati Monster 1200 bemutatása megerősí­ti a gyanú, hogy a cég nem tervezi továbbvinni a csupasz utcai erőgépek vonalát. A Streetfighter 1098 eltűnésével azon is aggódhatunk, vajon a Streetfighter 848 meddig marad a Ducati paletta része. Valószí­nű, hogy mikor a kisebb köbcentis Monster-ek is megkapják a ví­zhűtést, nagy sajnálatunkra búcsú kell mondanunk a 848-nak is.

 

 

Persze megmarad nekünk a “mi lenne, ha” tí­pusú elmélkedés, még akkor is, ha egyesek szerint a Panigale monocoque vázas felépí­tése szinte lehetetlenné tesz egy streetfighter verziót. Mikor először láttuk a 1199 Superleggera-t idomok nélkül, szemmel már kerestük a streetfighteresí­tés lehetőségeit, de úgy látszik, a németek előttünk járnak.

A Motorrad Hertrampf-os srácok megépí­tették a saját, 1199 S Fighter névre keresztelt Panigale-jüket. A német Ducati kereskedés igény esetén a 1199-ből és a 899-ből is képes streetfightert épí­teni, ha vásárlói igény mutatkozik rá. Stí­lusuk keveréke a stí­lusindí­tó, odszkúl európai streetfightereknek és az olasz dizájnnak.

Szerethetjük, vagy utálhatjuk, de valószí­nűleg kevesen lesznek érzéketlenek a németek munkája iránt. Az mindenesetre egyértelműen kiderült, hogy tévedtek, akik azt mondták, hogy a Ducati új váza és Superquadro motorja alkalmatlan csupasz motorok épí­tésére.