Mennyivel rövidí­thető a fékú?

80 km/h-nál megfelelő technikával egy autónyi a különbség

A szezonkezdéssel egyidejűleg nem árt, ha felfrissí­tjük a motorkezeléssel kapcsolatos legfontosabb alapokat. A különböző manőverek gyakorlásához érdemes egy kietlen parkolót, vagy egy gyérforgalmú úszakaszt választani.

 

Egy átlagos motorkerékpárral egy gyakorlott sofőr rövidebb távon meg tud állni, mint egy átlagos autó. Ehhez azonban az első és a hátsó féket kombináltan kell használni. Fékezéskor ugyan a motor tömege jórészt az első kerékre terhelődik, emiatt az első féknek nagyságrendekkel nagyobb szerepe van, de azért a hátsóról sem szabad megfeledkezni.

 

Az alábbi videó látványosan szemlélteti, hogy mekkora különbség van az egyes fékek független és kombinált használata között. A mérést 80 km/h-s sebesség mellett hajtják végre.