Menetpróba: Yamaha R7

Kettőt sem pislogtunk, és már itt is van a Yamaha új sportgépe. Míg nekünk idehaza még várnunk kell az R7- re, amerikai kollégáink már most is húzhatták a gázt. A Motorrad az észak-amerikai helyi szerkesztőségtől kapta az első benyomásokat az MT-07-leszármazottról.

A Yamaha az olcsó, könnyen uralható R7- tel bővíti sportmotorkínálatát. Azon ártudatos pilótákat kívánják megcélozni vele, akik egy kisebb motorról, például az R3-ról szeretnének nagyobbra váltani. Bár az R7 elméletileg alkalmas a hobbiversenyzésre, nem annyira kompromisszumok nélküli a kialakítása, mint a már csak versenyváltozatban kapható R6-os vagy a superbike R1-es. A magas fordulaton pörgő, 749 köbcentis soros négyhengeres helyett, mint amilyen névadóját, a legendás 1999-es R7-est hajtotta, az új R7-est az MT-07 CP2-kéthengerese hajtja. Furat-löket aránya 80 x 68,6 mm, sűrítése 11,5:1, dugattyúi kovácsoltak.

Az erőforrásból továbbra is 73 lóerőt és 67 newtonméteres maximális forgatónyomatékot hoz ki. A legtöbb jelenlegi soros kéthengereshez hasonlóan a hajtómű csapszegelékelése egyenetlen gyújtássorrendet eredményez, egy kéthengeres V motor hangját és karakterét imitálva ezzel. A váltó változatlanul került át az MT-07- ből, a kuplungot ugyanakkor antihopping funkcióval is ellátták – ami köztudottan hasznos a visszaváltáskor tapasztalt pattogó hátsó kerék ellen.

Ezenkívül állítólag a kuplungkar kezeléséhez szükséges erő is csökkent kereken 20 százalékkal. A szekunder áttét minimálisan hosszabb: a hátsó lánckeréken egy foggal kevesebb van. A Yamaha ezenkívül felárért gyorsváltót is kínál. A váz az MT-07-ére épül, de néhány célzott módosítást eszközöltek rajta a manőverezési készség javítására.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/11 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.