Menetpróba: Yamaha NMAX 125

Évek óta a Honda PCX vezeti a városi 125-ösök eladási statisztikáját Magyarországon. A megbízható, kedvező árú, ugyanakkor nagy tudású kis városi robogót egy másik japán, az NMAX 125 szorongatja, és a Yamaha nem kevesebbet állít róla, mint hogy kategóriájának legjobbja.

A 125 köbcentis négyütemű robogók vevőkörét korábban főként a kis igényű ügyfelek jellemezték, akik praktikus, ugyanakkor masszív közlekedési eszközt kerestek, minél olcsóbban. Az idők változnak, és a nyolcadliteres ingázók piacán nagyon kemény technológiai licit indult. Ebbe a hi-tech versenybe szállt be a Yamaha a 2021-re kívül-belül megújult NMAX 125-tel. Az arcplasztika eredménye már első pillantásra látszik, sokkal erősebb lett a hasonlóság a MAX család prémiumtagjaival. Az NMAX tekintete felhúzott állával egy durcás kamaszé, felette vészjóslóan villannak a csíkszerű ledszemek. Hátsója inkább bájos a masnit formázó ledes féklámpával, míg az irányjelzőkben továbbra is hagyományos izzót találunk.

A robogó gerincét a korábbinál merevebb váz adja, egyúttal javítottak a lábtér kényelmén. Három modern és izgalmas szín közül lehet választani: két szatén matt (Anodized Red és Phantom Blue) és egy fényes (Power Gray), utóbbit kapta tesztrobogónk is. Mindegyik árnyalat remekül mutat, egyben prémiummegjelenést ad a robogónak. Az A1 kategóriában minden lóerő számít. A limit 15 LE, ebből kicsivel több mint 12-vel gazdálkodik az NMAX, nyomatéka 11,2 Nm. A lóerők hiányát fantasztikusan palástolja az új Euro5-ös blokk a változó szelepvezérlés segítségével.

A VVA technikát első 125-ösként az YZF-R125 sportmotor kapta meg 2019-ben. Hozadéka, hogy a motor optimálisan működik alacsony és magas fordulaton egyaránt, tempótól függetlenül egyformán reagál a gázadásra 100 km/h-ig, mintha csak vonalzóval rajzolták volna meg a teljesítménydiagramját. Az átmenet alig észrevehető, igazából csak a kipufogó hangja változik meg egy kicsit. Mintha a VVA nem lenne elég ahhoz, hogy az NMAX kitűnjön a nyolcadliteresek tömegéből, 2021-től szériában jár hozzá a kipörgésgátló – ami kikapcsolható. Hogy ez túlzás lenne egy 12 LE-s robogón?

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János