Menetpróba: Yamaha MT-03

Csak azért, mert az MT-03 kicsi, olcsó motorkerékpár, nem jelenti azt, hogy ne lenne vele nagy móka az élet – akár várostáblán kívül is.

Az MT-03 sztorija majd másfél évtizede kezdődött. A Yamaha Masters of Torque szériájának második tagja 660 cm3-es, egyhengeres blokkal készült 2006 és 2014 között. Ezt most felejtsük is el, hiszen az újkori MT-03 teljesen más koncepció. 2016-ban született R3 alapokra. Átesett némi streetfighter-kezelésen, azaz ledobálták róla az idomokat, kapott egy lapos kormányt, kissé átdolgozott első futóművet és egy feladatot: mutassa meg a legújabb motoros generációnak a Japán sötét oldala, vagyis az MT- 07, végső soron pedig az MT-09 felé vezető utat. Így jutottunk el 2020-ig, amikor is komoly átalakításon esett át az A2-es hypernaked.

A frissítés lépéseiről a Motorrevü 2020/3. számában már beszámoltunk. Emlékeztetőül módosított váz, új, 37 mm-es fordított első teleszkópok, 573 mmre nyújtott aszimmetrikus lengővilla, a blokkban kisebb súrlódású DiASil bevonatú hengerek, új LCD műszerfal, és egy totálisan új külső van a listában, amellyel szorosabbra köti a kapcsolatot az MT-09-es vezérbikával.

Az MT full ledes világítást kapott, beleértve a karcsú irányjelzőket és a futurisztikus megjelenésű fényszórót a ferde csíkszerű helyzetjelzőkkel. Ha világít, olyan, mint egy dühös robotküklopsz. Papíron a 321 cm3-es sorkettes blokk nem számít túl izgalmasnak, de a gyakorlatban meglepően simulékony, miközben van benne erő.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.