Menetpróba: Voge 500 DS

Tekintélyes megjelenés, jó pakolhatóság, kedvező menettulajdonságok, elérhető áron. A Voge csúcsmodelljét tettük próbára.

A Motorrevü 2020/8-as számában bemutattuk a Voge, vagyis a Loncin európai piacra szánt luxusmárkájának belépő szintű, gusztusos retró modelljét, most pedig a márka zászlóshajójába raktuk bele a kilométereket menetpróbánk során. A Voge 500 DS a legjobban felszerelt kétkerekű a kínai prémiummárka tagjai között, van itt minden, ami csak szem-szájnak ingere! Fordított teleszkóp, dupla tárcsafék, kétkörös Bosch ABS, Pirelli Angel GT abroncsok, gyorszáras állítható szélvédő, mindenhol LED-es fénytechnika, színes műszerfal guminyomás-kijelzővel és bluetoothos csatlakozási lehetőséggel.

Menetpróba: VOGE 300 AC

Ami a Toyotának a Lexus, a Nissannak az …

El kell ismerni, jól kitettek magukért, pazar ez a felszereltség, de a kínai motoripar mindig is híres volt a vevők becsalogatásáról. Gondoljunk csak arra, amikor évekkel ezelőtt a legalapabb kis robogók esetében távirányítós indítással akarták lenyűgözni a leendő kuncsaftokat. A magabiztos kiállású 500 DS igazán tekintélyt parancsoló, első blikkre sokkal nagyobbnak tűnik, mint valójában. A tesztmotor fotózásakor egy lelkes érdeklődő odajött nézelődni és közelebbről megvizsgálni ezt a túradobozos jószágot, aztán amikor szóba elegyedtünk, alig akarta elhinni, hogy ez csak egy ötszázas gép.

Az erőforrás egy 471 köbcentis, soros 2 hengeres, dupla vezérműtengelyes négyszelepes, ami 44 lovat présel ki magából. A crossover forma agresszív megjelenésével igazán ütős, a formára és a kidolgozásra sem lehet panaszunk, szerencsére a részletekre kellőképpen odafigyeltek. Az első idomot masszív bukócső védi, ami igazán hasznos egy borulás esetén, ráadásul egészen a motor orráig kijön. Minket is kellemesen meglepett, hogy nem kínai gumik, hanem gyárilag Pirelli Angel GT abroncsok feszülnek a felniken. Összességében minden rendben van a Voge kivitelezésével, egyedül az aludobozok zárszerkezetével kellett az elején küzdenünk, de egy kis WD40 megoldotta a problémát.

A motorra felülve kényelmes, de keményebb párnázású nyereg fogad 860 mm-es ülésmagassággal. A 170 centi körüliek már pont leérnek róla, szinte telitalppal támaszkodom a földön. Az ülés-lábtartó-kormány egymáshoz viszonyított helyzete komfortos, felegyenesedett üléspozíciót eredményez. A térdszög is pont optimális, a lábtartókat jól pozicionálták. A kormány enyhén kónuszos, masszív anyagból készült, a kiemelőnek köszönhetően igazán jól kézre áll. A viszonylag méretes tükrökben jól lehet látni. Pozitív, hogy a kisebb kezűekre is gondoltak, a fékkar és a kuplungkar is teljesen személyre szabható. Követendő példa, hogy a szélvédő magasságának állítása szerszám nélkül is kivitelezhető, ezt kézre álló gyorszár segítségével oldották meg.

A kulcs elfordítása után felragyog a kijelzőintró. A színes, LCD műszeregység nagyon szuper, még tűző napfényben is remekül leolvasható, sőt sötétben inverz módba vált át, így nem vakít, sokkal kellemesebb a szemnek a fekete háttér. Az elrendezés nagyon logikus, nem telezsúfolt, szinte azonnal ki lehet rajta igazodni. Nagyon hasznos, hogy az alapinformációk mellett guminyomás- és töljatéskijelzővel is felvértezték. Tök jó, hogy nem kell semmit sem nyomkodni, minden ott van egy helyen, a műszerfal alatti gombokkal csak a napi és trip mód között lehet váltogatni. Középre a sebesség-, bal oldalra a fordulatszámmérő, jobbra pedig az üzemanyagszint-visszajelző került. Indítás után már alapjáraton kifejezetten kellemes hang érkezik a kipufogóból.

Először a blokkot kissé zajosnak tartottam, de az első 100 km után ez az érzés megszűnt, kisimult a járása. Ez talán azért lehetett, mivel majdnem nulla kilométeres motort kaptunk meg. A kuplung meglepően finoman jár, az adagolhatóságában sincsen semmi kivetnivaló. Az egyes sebességi fokozatokat precízen, már szinte japánosan veszi, egyedül az ürest kellett néha keresgélni. Nagyon tetszett, hogy gyorsváltókat megszégyenítő módon válthatunk fel és le kuplung használata nélkül. A városban elég tuti vele menni, csak a méretes alumíniumdobozokat kell megszoknunk a kocsisorok közötti lavírozáskor. Az üléspozíciónknak hála, átlátunk a forgalom felett. A zsúfolt forgalomban nagyon jól jön a nagy kormányelfordítási szög, a fordulókör igen kedvező. A félliteres erőforrás nyomatékos alul, és egész jól megy fölül, hatodikban, 50-es tempóról rángatás nélkül gyorsít ki.

A városi szaladgálás után az autópálya-szakaszokat is jól teljesítette, a Voge 500 DS végsebessége 164 km/h volt. A sorkettes hatodikban 100-as tempónál 5000-et, 130-nál 6500-at forog. A kényelmes utazósebessége 130-140 körül van, ekkor még nincsenek zavaró rezonanciák, de mégis marad benne kellő tartalék ahhoz, hogy egy előzést lazán, hatodikban is bevállalhassunk. A blokk háromezertől kezd megindulni, a tiltás 9000-es fordulaton történik, a legjobban 3000-6000 tartományban érzi magát. Az autópályás megengedett sebességet egészen gyorsan eléri, a rezgések 140 felett megérkeznek, hosszabb távon zsibbasztó érzésünk lesz a markolaton, a lábtartón is. A fogyasztás igen meggyőző volt, még ha nagyon húztam neki, akkor is 4,2 literes átlagot mutatott, de óvatosabb motorozásnál 3,8-as adatot is láttam a kijelzőn. A 17 literes tankkal nagyjából 400 kilométer a hatótáv.

A futómű terén sincsen szégyenkeznivalója az 500 DS-nek, előre egy Kayaba fordított teleszkóp került 41 mm-es átmérővel. Igaz, állítási lehetőség itt nem játszik, de a gyári beállítás simán kiszolgálja a hétköznapi motoros igényeit. Hátul szintén a japán gyártó központi rugóstagja dolgozik, itt az előfeszítés állítható. Az első futómű meglehetősen lágy hangolása miatt hajlamos fékezéskor bebólintásra a motor, de egészen szépen elboldogul az úthibákkal. Kipróbáltam enyhébb terepen is, ott meglepően jól vizsgázott. A masszív, gumival bevont lábtartókra jó kiállni, a kormány jó helyen van.

Az aszfalton kicsit lágynak érzett futómű itt igazán jól viseli az enyhe offroad szakaszt, hozza azt, amit egy crossovertől elvárunk. A fékek mondjuk úgy, hogy a motor teljesítményéhez túl lettek tervezve. Elöl dupla tárcsák fogadnak, ráadásul megint egy jó nevű gyártó, a Nissin nyergei harapnak bele. A fékek nyomáspontja jól érezhető, az adagolásukkal sem lesz gond. A Bosch-féle ABS nem tolakodik, szépen, nyugodtan végzi a dolgát.

 

ÖSSZEGZÉS

 A Voge 500 DS egy igazán jó barát lehet azoknak, akik nem a lóerők bűvöletében élnek. A legnagyobb ütőkártyája a gazdag felszereltség és minőségi perifériák mellett, hogy igazán jó áron, 1 999 000 Ft-ért vihetjük haza. A teljesítmény igaz, nem maxolja ki az A2-es jogsi határait, de összességében remek partner városi lóti-futira, munkába járásra, illetve túrázásra is. Aki egy újonnan is reális áron megszerezhető, kényelmes és kellemes mindennapi társra vágyik, annak tuti vétel lehet.

Fotó: Mező János