Menetpróba: Triumph Tiger 900 Rally

Hát megy a lökdösődés rendesen a középkategóriás túraendurók mezőnyében, az biztos. A KTM 890 Adventure, Adventure R, BMW F 750/850 GS, Honda NC750 X, Suzuki DL650XT, Yamaha Ténéré 700 küzd az elsőségért, a vásárlók kegyeiért. Egyes modellek a terep-, míg mások inkább az aszfaltképességet helyezik előtérbe.

Ikszer, Ikszeriksz, Ikszerikszlow, Ikszerté… aztán… Ikszcé, Ikszcéiksz, Ikszcéa… fogjanak meg, fogjanak meg. (Megfogják). Nem is olyan régen hasonló hatású volt a Triumph nomenklatúrája, mint Karinthy matematikai verse, a Dana Idák, legalábbis, ami a végeredményt illeti, mármint, ha megpróbáltad fölfogni a lényegét. Az ember elkezdett tőle ámokfutni, és meg kell őt fogni. Aztán némi képzavarral élve jött Gordiusz, és átvágta a Triumph által összebogozott névcsomót, vagyis lett a Tiger GT, GT Pro, Tiger Rally és Rally Pro, a józan ész triumfált, és ettől meg lehetett már érteni, hogy melyik motorról is van szó.

Eláruljuk: a GT modellek aszfaltorientáltak, a Rallyk pedig – ha nem is kifejezetten hard terepmotorok, de nagyobb fokú terepalkalmassággal rendelkeznek, mint a GT verziók. Az már csak nüansz, hogy mindegyikből létezik egy felszereltebb és egy valamivel egyszerűbb kivitel, ami jelen esetben a GT Pro és a Rally Pro.

De ha azt gondolnád, hogy a Triumph mindössze a betűkkel zsonglőrködik, akkor életed nagy tévedésébe esnél, ugyanis nemcsak a nevek vadonatújak, de maguk a motorok is. A Tiger 900 nem egy ráncfelvarrott Tiger 800, hanem egy teljesen új modell, új vázzal, új erőforrással, új perifériákkal, új asszisztensekkel és… új képességekkel.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.