Menetpróba: Triumph Thruxton RS

Múltidéző szándékkal fekete köntösbe bújtatta a Triumph népszerű retró modelljét, a Thruxton új RS változatát. Ugyanakkor, az új idők jeleként, korszerű műszaki tartalommal párosította a nosztalgikus külsőt.

Vannak olyan motorkerékpárok, amelyekbe csak azután szeret bele az ember, hogy már vezette őket, másoknak – köztük a Triumph Thruxton RS-nek – pusztán a látványa is elég hozzá. Válogatott anyagok, szebbnél szebb felületek és tökéletesen letisztult részletek, amerre csak ellát a szem. Sehol egy éktelenkedő cső vagy vezeték, minden gondosan megkomponált.

Szokták mondani, hogy régen minden jobb volt. Ha elfogadjuk, hogy igaz ez a megállapítás, akkor a Thruxtonnál semmi nem testesíti meg hitelesebben a régi szép időket, még úgy is, hogy Thaiföldön készül. Minden idők legerősebb kéthengeres Triumph-motorját hordja a vázában, és akárcsak a BMW R nineT, ez is maga a két keréken guruló nosztalgia.

Nem csoda hát, hogy nagy várakozások kísérték a megújítását. Mint az a portugál tengerparton fekvő Faro városa mögött elterülő dombos, szerpentines tájon bizonyosságot nyert, mindent elkövettek az angolok a kedvező fogadtatás érdekében. E díszletek között mutatta meg az új Thruxton RS, elég jó ahhoz, hogy leváltsa nem egy, hanem mindjárt két elődjét is.

Nemcsak a sima Thruxtont küldi nyugdíjba, hanem az annál igényesebb futóművel készülő R modellváltozatot is. Ez utóbbiból négyszer annyi fogyott gyártásának négy esztendeje alatt, mint az alapkivitelből. Neki köszönhető tehát a típus sikertörténete, ami számokban kifejezve összesen közel 16 000 értékesített példánnyal jelent egyet.

Most az RS-en a sor, hogy folytassa a sikert. Annak ellenére sem lesz könnyű dolga, hogy kiválóak az adottságai. Nagyobb a teljesítménye, kisebb a tömege, gazdagabb a felszereltsége, továbbá legalább olyan minőségi és esztétikus a kidolgozása, mint elődeié. Látszik, hogy semmit nem akartak a véletlenre bízni Hinckley-ben – fontos volt, hogy ne csorbuljon a fíling.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.