Menetpróba: Triumph Street Triple RS

A Triumph Street Triple 2007 óta gurul e világ újain, és a márka legsikeresebb modelljei közé tartozik. Most úgy alakí­tották át, hogy az Euro5-nek is megfeleljen, ráadásul megjelenésében és műszakilag is felfrissí­tették.

A gyártók általában nagy hí­rverést csapnak egy új vagy újonnan átdolgozott modellnek. Már a megjelenés előtt számos videót forgatnak és sokoldalas sajtóanyagokat állí­tanak össze róla. Ezalól a Triumph sem kivétel, ők Dél-Spanyolországban tartják az Euro5-re felkészí­tett Street Triple RS bemutatóját. Az országúi tesztelésen kí­vül néhány kört a Circuito de Cartagena versenypályán is megtehetünk – legkésőbb itt ki fog derülni, mi rejlik a sokatmondó közlemények mögött.

A britek állí­tólag a 2020-tól érvényes szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabvány ellenére is kilenc százalékkal növelni tudták a teljesí­tményt és a nyomatékot a középső tartományban. Örvendetes módon a 123 lóerős csúcsteljesí­tmény is megmaradt, a maximális nyomaték pedig még 2-vel nőtt is, most 79 Nm, és az eddigi 10 800/min helyett immár 9350/min-nél rendelkezésre áll.

A Moto2-világbajnokság specialistái új kipufogóoldali vezérműtengelyt alkottak, és optimalizálták a levegőutánpótlást. Ezenkí­vül a Streety teljesen új kipufogóberendezést kapott, immár két katalizátorral. A plusz dinamika a rövidebb áttételű egyes és kettes fokozatnak tudható be, a váltófogaskerekek precí­zebb gyártásának köszönhetően pedig a Triumph lágyabb sebességváltásokat í­gér.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.