Menetpróba: SYM MaxSym 400

Hozott kisebb és nagyobb fordulatokat is magával az Euro5 érkezése. Míg egyes típusoknál apró műszaki igazítással beérték, addig mások esetében megragadták az alkalmat, és totális modellrevíziót hajtottak végre. Ez történt a MaxSym 400 esetében is, amely készen áll a leghíresebb márkák bosszantására.

A tajvani midi nagy átalakulásában majdhogynem kategóriát is váltott. Külsejét teljesen átformálták, elhagyta a békés és igen terjedelmes GT-formákat, már a sportkoncepció felé közelít a karcsúbb, feszesebb, modernebb vonalainak köszönhetően. Vadonatúj a három részre osztott, full ledes fényszóró, mögötte lecserélték a műszerfalat is, és a MaxSymbe is megérkezett az okoskulcs, ami nem is kulcs, hanem egy zsebre vágható távirányító.

Ha tovább ásunk a felszín alatt, találunk egy új vázat, ami 18,5%-kal könnyebb, mint az elődé. Összességében 19 kilóval mutat kevesebbet alatta a mérleg, menetkész állapotban a Sym 215 kiló. Nem egy pehelysúlyú darab, de mint mindig, itt is az egyensúly, vagyis a tömeg elosztása a lényeg, és menet közben nem érezzük, hogy több mint két mázsát kell irányítanunk. Parkoláskori manőverezés, tologatás során már inkább, ráadásul ehhez le kell szállnom – a csak 800 mm magas, azonban meglehetősen széles nyereg, plusz a lábtartótrepnik nem teszik lehetővé, hogy bármilyen magasságú pilóta szilárdan támaszkodjon a talajon.

Ha már a parkolásnál tartunk, a Sym ilyen szempontból nagyon felhasználóbarát. Az oldaltámasz kihajtásával aktiváljuk a parkolóféket, ez pedig komoly érv azoknak, akik lejtős utcában élnek, de a középállványra felhúzáshoz sem kell különösebben erősnek lenni.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/06 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János