Hozott kisebb és nagyobb fordulatokat is magával az Euro5 érkezése. Míg egyes típusoknál apró műszaki igazítással beérték, addig mások esetében megragadták az alkalmat, és totális modellrevíziót hajtottak végre. Ez történt a MaxSym 400 esetében is, amely készen áll a leghíresebb márkák bosszantására.
A tajvani midi nagy átalakulásában majdhogynem kategóriát is váltott. Külsejét teljesen átformálták, elhagyta a békés és igen terjedelmes GT-formákat, már a sportkoncepció felé közelít a karcsúbb, feszesebb, modernebb vonalainak köszönhetően. Vadonatúj a három részre osztott, full ledes fényszóró, mögötte lecserélték a műszerfalat is, és a MaxSymbe is megérkezett az okoskulcs, ami nem is kulcs, hanem egy zsebre vágható távirányító.
Ha tovább ásunk a felszín alatt, találunk egy új vázat, ami 18,5%-kal könnyebb, mint az elődé. Összességében 19 kilóval mutat kevesebbet alatta a mérleg, menetkész állapotban a Sym 215 kiló. Nem egy pehelysúlyú darab, de mint mindig, itt is az egyensúly, vagyis a tömeg elosztása a lényeg, és menet közben nem érezzük, hogy több mint két mázsát kell irányítanunk. Parkoláskori manőverezés, tologatás során már inkább, ráadásul ehhez le kell szállnom – a csak 800 mm magas, azonban meglehetősen széles nyereg, plusz a lábtartótrepnik nem teszik lehetővé, hogy bármilyen magasságú pilóta szilárdan támaszkodjon a talajon.
Ha már a parkolásnál tartunk, a Sym ilyen szempontból nagyon felhasználóbarát. Az oldaltámasz kihajtásával aktiváljuk a parkolóféket, ez pedig komoly érv azoknak, akik lejtős utcában élnek, de a középállványra felhúzáshoz sem kell különösebben erősnek lenni.
A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/06 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.