Menetpróba: Sur-Ron Firefly Light Bee

Igazi pályája a terep, de a városban is legálisan használhatod. Könnyű, erős, elektromos. A Sur-Ron különlegességét teszteltük.

Mindenki nagyokat nézett a buszmegállóban, amikor elsuhantam a Sur- Ron elektromos kétkerekűjével. Egy taxis lehúzta az ablakot a pirosnál, hogy megkérdezze, mi is ez. Egyesek azt hitték, hogy magam építettem át villanyra egy méregdrága bicikliből. Szóval, a feltűnés garantált ezzel a különleges jószággal, az tuti! Na, de mi is ez az első blikkre komolyabb downhill kerékpárnak látszó tárgy? A gyártó 2015 óta fejleszt elektromos hajtású nagy teljesítményű gépeket azzal a céllal, hogy az e- mobilitást a mindennapi használatra alkalmassá tegye.

A Firefly egy elektromos motor, ami elsősorban terepre készült, de mivel L1e kategóriába tartozik, ezért részt vehet a forgalomban mint segédmotoros kerékpár. B-s jogsival és AM jogsival is vezethető, ezért teljesítménye és végsebessége elektronikusan 45 kilométer/órára van korlátozva. Elsőre nehéz eldönteni, hogy a kerékpárokhoz vagy a motorokhoz áll-e közelebb, mivel inkább a komolyabb downhill és mountein bike-ok perifériái köszönnek vissza, de az első méterek megtétele után már tudjuk a választ. A furcsa hibridet bizony motorként kell kezelni. A Firefly Light Bee alapja egy dupla alumíniumból készült bölcsőváz, amely mindössze 7,8 kilogrammot nyom. Ez azért érdekes, mert a motor teljes tömege csupán 50 kiló.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János