Menetpróba: MV Agusta Rush 1000

Az MV Agusta exkluzív meghívására Varesébe utaztunk, hogy kipróbáljuk a limitált számban megjelenő és ennyi példányban már el is adott Rush 1000-et. A motorkerékpár-manufaktúra már 2021-ben szeretne újabb adagot legyártani a speciális modellből. Szerintünk jó hír!

Szükség van néhány pillanatnyi koncentrált figyelemre ahhoz, hogy képet alkothassunk arról, mi is szeretne lenni ez a motor. Csukják be a szemüket, és ízlelgessék a nyelvükön az alábbi információfoszlányokat: „208 lóerő“, „több mint 300 km/h-s sebesség“, „burkolatlan“, „kerek fényszóró“ és „küllős alufelni“. Legtöbbünk fejében ezek minden bizonnyal egy szokatlan, retró-futurisztikus motorkerékpár képévé állnak össze. Így is van: ha a Rush 1000 előtt állunk, önkéntelenül ezt mormogjuk majd: „őrület!“. Stílusa valahol egy café racer, egy superbike és egy amerikai top-fuel-dragster között helyezkedik el, nincs még egy hozzá hasonló modell.

Nem csoda, hogy nem átlagos pilótáknak és nem is átlagos keresetűeknek készült – az ára 15 170 000 forint. A Rush nem is feltétlenül az a járműkategória, amellyel nap mint nap munkába járnánk, nem is beszélve az itt látott versenykipufogóról, amellyel aztán még kevésbé illene bele egy szokványos motorkerékpár képébe. Ez egy különleges pillanatokra való avantgárd motor. Éppen ezért merülnek fel kérdések a menettulajdonságait illetően leginkább arról, vajon beváltja-e azokat az ígéreteket, amelyekre különleges megjelenéséből következtethetünk.

Először az MV Agusta gyártelepétől kell átverekednünk magunkat az MV fő technikusával, Brian Gillennel együtt az észak-olasz város csúcsforgalmán. Már néhány perc múlva azonban kanyargós tájon haladunk. Brinzio közelében, a Campo dei Fiori nemzeti parkban a tapadós burkolatú, üres országút gyors tempót és nagy bedöntéseket enged meg. Az első benyomások pozitív meglepetést tartogatnak, a Rush 1000 várakozáson felül semlegesen megy, friss lendülete magával ragad, és nem utolsósorban a klasszikus Ferrari-motorok stílusában felhangzó, csiklandósan izgalmas hangja stimulálja érzékeinket. Egy kis F40 továbbra is ott rejlik minden MV-négyhengeresben.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.