Menetpróba: MV Agusta Brutale 1000 RR

Az MV Agusta szárnyfülekkel és 208 lóerős teljesítménnyel bocsátotta útjára az új Brutale 1000 RR-t, minden idők névlegesen legerősebb, olaszországi születésű naked bike-ját. Vajon ő lett a legjobb pucér fegyver?

Kíváncsi kollégák gyűltek a Vareséből érkezett jókora láda köré. Amikor kinyílik és feltárul a belseje, valaki azt sóhajtja: „durván néz ki“. Helyeslő bólintások. A láda rejtekéből egy MV Agusta Brutale 1000 RR tűnik elő, élénkpiros ruhájában álldogál előttünk. „Brutális“, csúszik ki valaki más száján. Szójáték? Nem. Egyszerűen az egyszavas összefoglalása ennek a motorkerékpárnak.

Karbonborítások szürkésfekete foltjai keverednek a pirosba, a legfinomabb Öhlins futóműelemek ragyognak fénylő aranyszínben a fekete kovácsolt kerekek és a térhálós csőváz között. A Brutale ovális fényszórója mérgesen néz ránk, mutogatja széles, a szárnyfülekkel igazán testépítősre sikerült mellkasát. Mögötte darázsderék, majd rövid, szellős és mindenekelőtt íves hátsó következik. Csupa erotika. A különálló részeket az MV-től megszokott kiváló kidolgozási minőségben fűzték össze optikai műalkotássá, amely éppoly szép, mint amennyire gonosznak néz ki, agresszívan támadó megjelenésével, széles vállaival szeretné megfélemlíteni a szemlélőt. Egyszerűen brutális.

Éppúgy, mint az adatai: rövid tengelytáv (1415 milliméter), superbike-geometria (meredek, 66,7 fokos kormányszög), 214 kilogrammos teletankolt tömeg és – kapaszkodjanak – 208 lóerő. Még egyszer: kétszáznyolc. Ennél erősebb naked motorkerékpár jelenleg nincs a piacon.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.