Menetpróba: KTM 890 Adventure

A KTM a Duke után egy évvel az Adventure lökettérfogatát és teljesítményét is megnövelte. Okkal. A középkategóriás túraendurók géposztályában ugyanis ádáz küzdelem dúl.

Először a naked bike, egy évvel később a túraenduró. A KTM modellpalettájának tervezői ezt már 2018-ban is így csinálták. Akkoriban mutatkozott be a KTM történetének első soros kéthengerese a 790 Duke-ban, majd az osztrákok egy évvel később debütáltak a 790 Adventure-be helyezett új hajtóművel a középkategóriás túraendurók szegmensében. És mivel a tavalyi év elején a Duke kéthengeresének lökettérfogata 799-ről 889 cm3-re nőtt, nem volt nehéz kitalálni, mit terveznek a 2021- es szezonra: a 890 Adventure-t. Copy-paste, másodszorra.

Némi igazság valóban van a tiszteletlen megállapításban. De azt is mondhatnánk: le a kalappal az építőszekrényelv tökéletesítése előtt. Hiszen még a KTM-re vetett második pillantásra sem nyilvánvaló, hogy a 790-es Adventure-höz hasonlóan a 890-es hídvázát is (a lengővillával együtt) szinte változatlanul emelték át a Duke-ból.

Mindössze a tank és a burkolat néhány rögzítőpontját, valamint a csomagok elhelyezése miatt stabilabb kivitelű váznyúlványt kellett hozzáigazítani az új perifériához. Persze eltekintve az olyan tipikusan túraendurós dolgoktól, mint a hosszabb rugózóelemek, a 18/21 colos kerekek stb. De a rivaldafény egyértelműen a 890-es erőforrásra vetül. A tervezők kereken tíz százalékkal nagyobb lökettérfogattal látták el a kéthengerest.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.