Menetpróba: KTM 390 Adventure

Önnek sincs szüksége egy hatmilliós túra-„enduróra”? A kalandozáshoz még 75 lóerő is túl soknak tűnik? Vagy A2-es jogosítványa van és felfedezőútra vágyik? Lehet, hogy a 390 Adventure-t Önnek találták ki!

Végtelenbe futó ösvények lélegzetelállító díszletek közt. Izzasztó terep. A következő benzinkút egy-, a legközelebbi kórház kétnapi motorozásra van. Nehéz csomagok, terhelhetőségi határok. A motorban meg kell tudni bízni, különben elvesztél, hiszen a következő bukkanó után bármi megtörténhet.

Finom irónia, nem igaz? Ami a mi „irodai munka kilenctől ötig” szélességi fokunkon rendkívül vonzó kaland, az egy-, talán kétmilliárd embernek mindennapi valóság. Amivel el is érkeztünk a KTM Adventure család legújabb tagjához. A 390 Adventure ugyanis a maga 44 lóerejével a kicsi, olcsó, A2-es jogosítvánnyal is vezethető beszálló motorkerékpárt testesíti meg a túraendurók kategóriájában. És talán a leginkább „a kevesebb több” motorkerékpárt? Globálisan legalábbis, a világpiacon, amely egészen más darabszámokban gondolkodik, a 390 Adventure talán összehasonlíthatatlanul nagyobb jelentőséggel bírna. Például Dél-Amerikában vagy Indiában – ahol a többi 125-ös és 390-es KTM-hez hasonlóan Bajaj közelében ez a modell is legördül a futószalagról – sokaknak van szüksége egy motorkerékpárra, mint egyedüli szállítóeszközre, amely minden célra megfelel, és bármilyen terepen használható. Egy 373 köbcentis mattighofeni motorral itt rögtön a kétkerekű tápláléklánc csúcsára kerül az ember.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.