Menetpróba: Kawasaki Z H2

Kawasaki + kompresszor = erő minden mennyiségben. A H2 speedbike és a H2 SX sport-túramodell után érkezett a zöldek első kompresszoros naked bike- ja, a 200 LE-s Z H2. Las Vegas környékén volt alkalmunk megtapasztalni, mit hoz ki belőle az említett teljesítmény.

A H2 SX motorját használta fel a Kawasaki a Z H2-ének kifejlesztéséhez, és a váltó is ugyanolyan áttételezésű sebességfokozatokat kapott. Egyedül a szekunder áttétel más: a jobb gyorsulás és rugalmasság érdekében kettővel több – szám szerint negyvenhat − fog van a naked bike lánckerekén. Kíváncsiak voltunk rá, hogyan boldogul majd a nagy teljesítménnyel és nyomatékkal egy olyan motorkerékpár, amelyen a magas kormány miatt kevésbé dől előre, így valamelyest tehermentesíti az első kereket a motoros. Las Vegas-i menetpróba keretében győződhettünk meg róla.

Az első ismerkedés helyszínéül a Las Vegas Speedway aréna tőszomszédságában található 3,9 kilométer hosszú versenypályát, az Outside Race Course-t jelölte ki számunkra a Kawasaki. Már a „beguruláskor” feltűnt, milyen kezesen, finoman reagál a motor a gázkar jelzéseire kis fordulaton. Kiválóan lehetett adagolni a teljesítményét. Teljes koncentrációt igénylő viharos dühkitörések? A Z H2-n nyugodtan el lehet felejteni őket. Mind a négy menetprogramban (Sport, Road, Rain és Rider) és mind a két teljesítményfokozatban (Full és Low) kimondottan mintaszerű volt a viselkedése.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.