Menetpróba: Indian FTR 1200

Ön egyéniség akar lenni? Fontos Önnek, hogy kuriózummotoron üljön? Ki nem állhatja a tucatmotorokat? És a rizskályhákat? Szeret sportosan motorozni? Nem ért egyet azzal, hogy csak a halott indián a jó indián? Akkor ez az Ön motorja, az Indian FTR 1200.

És ezt ismerik, Kedves Olvasóink?

− Mire használják az indiánok a lóbőrt?

− Abban tartják a lovaikat.


Na jó, talán nem ez a világ legjobb vicce, de hát mivel kezdjünk egy, az Indianról szóló cikket? Talán azzal, hogy „Csak a halott indián a jó indián”? Mondjuk, az is jó lett volna, hiszen 150 éve általánosan hangoztatott vélemény volt a Vadnyugaton, és úgy sejtjük, 100 éve még Milwaukee-ban is gyakran idézhették egy-egy flat track versenyhétvége után. A második világháború követően egészen napjainkig úgy tűnt, hogy a jó Indian valóban halott, mostanában azonban történt valami különös. Az Indian ugyanis itt van. Él és virul, köszöni szépen. Oké, pontosí­tsunk… újra itt van, él és virul.


Szó, mi szó, a „Másik Amerikai Motormárka” története 1953 óta nem egy leányálom. Volt, hogy Royal Enfieldeket árultak, volt, hogy Minarelli- és Italjet-modelleket forgalmaztak az Indian név alatt, amelyet néha kalandorok bitoroltak, néha idealista álmodozók vásárolták meg, annyira álmodozók, hogy még Ducati erőforrásos prototí­pus is készült belőle. Az ezredforduló után kétszer is megkí­sérelték visszahozni a brandet a piacra, és mindkét esetben csőd lett a vége.

2011-ben aztán mesés fordulatot vett a történet, úgy tűnt, végre rámosolyog a szerencse a rendkí­vül hányattatott sorsú márkára, amikor a hómobiljairól, quadjairól no és a Victory motorokról ismert Polaris Industries megvásárolta.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.