Menetpróba: Honda Rebel 500

A Honda 2017-ben indította útjára bobber stílusú motorját, a CMX 500-at. A 2020-as modellévre finomítottak rajta, így jobb lett, mint valaha.

A Rebel az a fajta motor, amit mindenki elismerő pillantásokkal jutalmaz. Ennek egészen egyszerű az oka, hogy jók az arányai, nem túl nagy, de azért nem is nézik le. Ha valaki izgul erre a stílusra, akkor ez a gép egy megtestesült vágyálom lesz számára. A bobber stílus alapvetően egyszemélyes műfaj, de a kis Honda cselesen úgy hirdeti hűen a kategória jellemvonásait, hogy közben egy második ülés is vár a fedélzeten. A széles, ballonos gumik, a keskeny tank, a rövid sárvédők, a laza testtartással megfogható kormány, az alacsony ülés mind hitelesen képviseli a műfaj stílusjegyeit. Jó hír, hogy A2-es jogosítvánnyal is vezethető, így akár kezdők is belekóstolhatnak a bobberezés világába.

A 471 köbcentis, soros, kéthengeres erőforrással hajtott cirkáló továbbfejlesztett futóművel, átdolgozott LED-lámpákkal és irányjelzőkkel, nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval, valamint kényelmesebb nyereggel keresi a leendő vásárlók kegyeit. A legfontosabb újítás, hogy az átdolgozott kipufogónak köszönhetően teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi szabványokat.

Az optikai trükkök nagymestere – Rebel Special Edition

Az előző generáció ehhez képest kissé butácskán nézett ki, de ez csak akkor jön igazán a felszínre, ha a kettőt egymás mellé állítjuk. A Honda-szalonban figyeltem fel erre és később, egy rögtönzött közvélemény-kutatásból kiderült, hogy 10-ből 9 ember az újat választaná, pedig direkt nem árultam el, melyik az. Ennek egészen egyszerű az oka: a Rebel az optikai trükkök nagymestere. A trükkjeinek köszönhetően gyorsan és ügyesen hat az érzelmeinkre.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.