Menetpróba: Honda Forza 125

Ritka, hogy egy 125-ös kisgépet ilyen komolyan vesz egy gyártó. A Honda ezt tette, az eredmény pedig magáért beszél.

A 2015-ben bemutatott Forza 125-öt kifejezetten az európai robogósok igényeit szem előtt tartva tervezték méretét és stílusát tekintve is. A koncepció rendkívül egyszerű: már nem kis kerekű, hanem elöl 15, hátul 14 colos felniken gurul, kényelmes, és igazán divatos, extrákkal megszórt jószág. Tárolóhely is van, nem kevés, így a stílus és a praktikum valahol félúton találkozik.

A lekerekített élek valamicskét zömökebbnek láttatják az orr-részt, a kevésbé hangsúlyos vonalak pedig elegánsabbá varázsolták az összhatást. Mindezt kisebb-nagyobb fekete díszítőelemekkel spékelték meg a tervezők. A tesztmotor nagyot mutat a matt Carnellian Red Metalic fényezéssel. Dimenziói majdnem teljesen megegyeznek a 300-as testvérével, de szerencsére a nyolcadliteres 20 kilóval kevesebbet nyom, illetve a tengelytáv is két centivel rövidebb.

Ez még a pont jó méretosztály a városi csúcsforgalomhoz, fordulékony és fürge mivoltából fakadóan igazán lazán cselezi ki a dugókat. A nagyobb, túrarobogók komfortját szépen átmentették bele, remek időjárás-védelme és pazar kényelme igazán alkalmassá teszi már agglomerációból való napi ingázásra is.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.