Menetpróba: Honda CRF300L

A CRF250L népszerű és sikeres modellje volt a Hondának. Úgy tudjuk, hogy a három és félmilliós CRF450L a maga 28 lóerejével a kutyának sem kellett. Mi a helyzet a kettő között?

Mit mondjak, elsőre nem voltunk elájulva tőle. Nem a külsejétől, mert egy endurótól nem vár túl sokat az ember, ebben a pragmatikus szegmensben senki nem igényli a mellbevágó dizájnmegoldásokat. Nem is azzal volt a baj, hanem amikor először ráültél… Úgy érezted, hogy arasznyit süllyed alattad a motor. Amúgy sem egy magas masina, de hajlított térddel talajt érni egy enduróról 180 cm-es magassággal… még a 162 cm-es, ötvenhárom kilós Katalin is leér róla! És a kuplung… olyan könnyű behúzni, hogy egyszerűen nem hiszed el, hogy valami összenyomja a lamellákat.

Aztán ott a szimpla, végig 22-es csőkormány, sem a fék-, sem a kuplungkar nem állítható, a futómű sem, csak a hátsó előfeszítés. A vékonyka hátsó sárvédőt könnyedén be tudod nyomni az ujjhegyeddel, de legalább rugalmas anyagnak érződik, nem törik. A menetasszisztensek kimerültek egyetlen kikapcsolható ABS-ben… mit mondjunk, nem tűnt egy olyan motornak a CRF300L, amelynél indokolt lenne a kétmillió forintos árcédula.

Talán az volt a baj, hogy közvetlenül egy KTM 390 Adventure-ről ültünk át (ára nagyjából ugyanennyi, futómű minden paraméterében állítható, kanyar ABS, kanyar TC és gyorsváltó), és a különbségek ilyenkor ordítóak, túlzottan is azok. A kormány elfordítása már álló helyzetben is fura volt, mintha túlságosan megemelte volna a motor elejét átfordítás közben.

Az első méterek sem voltak a legbiztatóbbak, bizonytalannak tűnt, kicsit imbolygott, kanyarban elsőre úgy érezted, hogy beesik, de ezzel még elvoltunk, látva a meglehetősen nagybütykös, bár dual típusú IRC Trail GP gumikat. Persze voltak rögtön tetsző dolgok is. Például a hangja, amely úgy dögös, hogy közben nem zavaró, ez bizony tervezett hangzásnak látszik.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/06 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János, Töltéssy Zoltán