Menetpróba: HONDA ADV350

Definíció szerint a robogó praktikus közlekedési eszköz: mozgékony, általában olcsón megvásárolható, fenntartása is kevesebbe kerül, és könnyű bele pakolni. Az idő múlásával a különböző irányzatok keveredtek az egyszerű praktikummal, a hosszabb utazásra csábító, kényelmes ülésű GTrobogóktól a kifejezetten sportosakig, amelyek már-már valamiféle motoros érzést szeretnének nyújtani. Mind közül a legfrissebb a kalandrobogók ága, melyek a jelenleg legdivatosabb kategóriához, a maxi endurókhoz szeretnének közelíteni. Hogy ez csak egy ördögien jó marketingfogás, vagy többről van itt szó? Próbáljuk meg tisztázni.

Szigorúra húzott fényszórók, hosszú rugóutak és ballonos abroncsok, amelyek minden terepen tapadnak. A trend megteremtője kétségtelenül a Honda X-ADV volt, az első olyan nagy köbcentis robogó, amely még a szent szörnyeteg Yamaha TMAX-nak is aggodalomra adott okot – tette mindezt anélkül, hogy közvetlenül szembeszállt volna vele. Maga az X-ADV születése is lányregénybe illően romantikus sztori. Talán Daniele Lucchesi, az ötletgazda sem hitte el, hogy megvalósul elképzelése, és a hatalmas japán gyártó sorozatgyártásra ítéli.

Pedig jól tették, hogy bizalmat szavaztak neki. Európa azzal szembesült, hogy egy olyan járműre vágyik, amelynek létezéséről eddig nem is tudott. 2017 óta közel 44 000 darab fogyott belőle, sőt, 2021-ben ez volt a legkelendőbb Honda-modell a kontinensen. A folytatás nem is váratott sokáig magára. A tokiói gyártó a novemberi EICMA-n mutatta be legújabb, terepes megjelenésű és képességű robogóját, az ADV350-et, melyet az elsők között Szicília gyönyörű útjain, Marsala környékén próbáltunk ki.

VÁROSI KALANDOR

Az X-ADV „New Urban Adventure” koncepciója szerint a Honda római K+F-központjában tervezték az ADV350-et. Picit csalódni fog, aki a nagy testvér feszes formáit várja. A 350 valamivel konzervatívabbra sikerült, ugyanakkor megvan a maga egyedisége. A burkolat meglehetősen összetett, rengeteg él határolja, temérdek apró sík felületre szabdalva az elemeket. Van benne valami csibészes kalandra hívás, annak köszönhetően, hogy az első lámpatestet magasan a kerék fölé emelték, így jól láthatóvá vált a fordított első villa.

A nyereg két oldalán található oldalpanelek tovább hangsúlyozzák az offroadjelleget, ez hozza az X-ADV-hatást. Ráülve is azonnal a hasonlóságokat keresi azember. A felegyenesedett, ugyanakkor aktív üléspozíció emlékeztet az X-ADV-re, főleg a széles kónuszos alumíniumkormánynak köszönhetően. Teljesen más érzés, mint amit a középkategóriás társakon eddig megszokhattunk. A 795 mm-es ülésmagasság leírva csalogató, de láttunk már furcsaságokat, főleg robogók esetében. Az ADV350 is idetartozik.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.