Menetpróba: Energica EVA EsseEsse9

Találós kérdés: elektromos, prémium és nem a Tesla az. Nem is olyan könnyű, igaz?

A helyes megoldás: Energica. Ez a név valószí­nűleg sokaknak ismeretlen első hallásra, de aki jártas a motorsportban, azoknak ismerős lehet, hiszen a MotoE 18 csapatának ez az olasz cég biztosí­tja az elektromos versenymotorokat. Az Energica székhelye Modenában található, a különleges elektromos motorkerékpár-márkát a gépészmérnök végzettségű Livia Cevolini bátyjával, Francóval alapí­totta meg 2009-ben. Érdekesség, hogy a testvérek édesanyja magyar, Éva a keresztneve és Esztergomban született. Innen jött az ötlet, hogy az első modelljüket ezzel a névvel illessék.

 

 

Az elektromos motort már azóta vártam, hogy Spielbergében találkoztam a cég elnökével, Franco Cevolinivel. Most végre eljött az én időm és megkaptam egy csupán tí­z kilométert futott EsseEsse9-et. Erről a gépről azt kell tudni, hogy ez a legtúrásabb Energica modell, plexivel és oldaltáskákkal. Az elektromotor csúcsnyomatéka 180 Nm, összehasonlí­tásképpen a Kawasaki Ninja H2R-nek „csak” 165 Nm.

 

Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt


 

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.