Menetpróba: DUCATI SUPERSPORT 950 S

A kényelmes országúti sportmotor, a Ducati SuperSport 950 az új szezonban igazán dögös Panigale-külsővel jelenik meg, pilótájával ugyanakkor még barátságosabban viselkedik. A Motorrad kipróbálhatta az S változatot az Appenninekben.

Négy fokot mutat a Ducati SuperSport új TFT-kijelzője, miközben úton vagyunk a Monte Sole, a naphegy felé. Lejjebb az Appennin-hegység nyúlványain még két számjegyű hőmérsékletet mértünk, de a SuperSport 950 S már ott is elemében volt. A Ducati sajtószóvivője, Giulio Fabbri jól ismeri a Bologna környéki kanyargós utakat, és tényleg jólesik január végén a halvány napsütésben sportosan végigtáncolni a jól aszfaltozott kanyarokon.

A Ducati nemcsak arra használta fel az Euro5- re való átállást, hogy megfeleljen az új szabványnak, itt-ott egyéb változtatásokat is eszközölt a motoron, megújított és optimalizált. Bár légbelépőivel az oldalán és messze hátrahúzott idomával optikailag erősen a Panigale- Superbike felé fazonírozták, ezek az intézkedések kéz a kézben jártak a mérnökök feladatlistájával. A dühös pillantású ledes fényszórót közrefogó szárnyak feladata ugyanis a SuperSporton nem az, mint a Superbike-on, tehát hogy lenyomják a motor elejét – a SuperSport Euro5-tel is megőrzött 110 lóerős teljesítményénél erre semmi szükség.

Sokkal inkább a menetszelet terelik a hűtőbordák és az erőforrás felé, hogy megkíméljék a SuperSport pilótájának lábát a motor hőjétől. Ehhez a szorosan a motorra simuló idomban réseket alakítottak ki, hogy a hajtómű által kibocsátott hőt tisztán elvezessék. Ezt a januári négy fokban azért sajnáltuk, de a nyári hőségben minden bizonnyal jól jön.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/10 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.