Menetpróba: Ducati Superleggera V4

Először az 1199, aztán az 1299, most pedig a V4 Superleggera. Hagyomány a Ducatinál, hogy mindegyik csúcsmodelljéből készít kivételesen drága és könnyű, kis szériás változatot. A mostani, harmadik kiadás már-már valószínűtlenül nagy teljesítménnyel és kis tömeggel büszkélkedhet. Lapunk a mugellói versenypályán kerített sort a 40 500 000 forintos különlegesség exkluzív tesztjére.

 „Nincs még egy sorozatgyártású motorkerékpár, aminek több köze lenne a versenymotorokhoz” – így hangzott másfél évvel ezelőtti sommázatunk a Panigale V4 R kipróbálását követően. Pedig ma itt, Mugellóban csak statisztaszerep jut a nemes telivérnek. Arra fog szolgálni, hogy öt körön át bemelegítsek vele, sorra véve az ideális íveket és a fékezési pontokat. Mintegy előkészítendő az igazi nagyágyú, a Superleggera V4 vezetését. Azét a csodagépét, aminek lényegében a műszaki alapját adja. Aki egy kicsit is járatos a sportos kétkerekűek világában, azonnal látja rajta, hogy sokkal komolyabb arzenált vonultat fel a siker érdekében, mint a V4 R, holott már ez utóbbiról is csak elfogultan, feltétlen rajongással lehet beszélni. Bőven elég a Superleggerának az 1,1 kilométer hosszú célegyenes, hogy átlépje a 300 km/h sebességet, és féktelen lendülettel száguldjon fel a kis emelkedőn, ami után egyből ki kell vetnie a horgonyait. Először itt jön rám a frász.

Az előbb, a V4 R-en még tökéletesen passzolt a fékezési pont, ennél viszont nem, ugyanis sokkal nagyobb sebességgel repül rá a kanyarra, mint közeli rokona. A tisztesség kedvéért meg kell jegyeznem, hogy új versenylovát versenykittel látta el a Ducati, a V4 R-től ellenben megvonta azt. Vélhetően azért, hogy még nyilvánvalóbb legyen a különbség kettejük között. Az is: 221 helyett itt 234 LE szaggatja a láncot. Kevésbé maga az érték olyan lehengerlő, inkább a V4 R-ét szinte minden téren felülmúló, káprázatos menetdinamika. A nagyobb teljesítmény persze csak egy dolog, a másik a lényegesen – szám szerint 16 kilogrammal – kisebb tömeg.

A Ducati állítása szerint szárazon 159, versenykittel szintén szárazon pedig egyenesen 152 kilót nyom a mázsán a Superleggera. Összehasonlításképp: ez az érték még a világbajnokságban induló superbike-versenymotorok tömegét is jócskán alulmúlja.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.