Menetpróba: Daytona Best Electric F5

Elsőre kevésbé a külső vagy a menetteljesítmények, sokkal inkább az átlagfogyasztó számára is elérhető, nagyon kedvező ár teszi érdekessé az elektromos Daytonát. Ugyanakkor mindenki arra kíváncsi, hogy pénzéért használható gépet kap-e, így ennek jártunk utána.

Ami az osztrákoknak a Brixton, az a görögöknek a Daytona Motors. Kínálatukban szinte kizárólag hasznos, olcsó közlekedési célszerszámok találhatók. Kínában gyártott benzinüzeműek 50-től 310 cm3-ig, valamint az elmúlt évektől elektromos járművek is. Utóbbiak a Daytona BEST Electric néven futnak, vagyis egy új márkanevet hoztak létre, egyértelműsítve, hogy ezek full elektromos járgányok.

Tesztrobogónk, az F5 már az L1 kategóriába esik, azaz rendszámos, két személy szállítására is alkalmas, és A1-es vezetői engedély szükséges hozzá. Teljesítménye alapján (kevesebb mint 4 kW) akár a segédmotoros kerékpárok közé is beleférhetne, 75 km/h-s végsebessége azonban egy osztállyal feljebb emeli. És éppen ez az, ami életképessé teszi. Igaz, a segédmotorokra nem kell rendszám, nincs műszaki vizsga, teljesítményadó, elég hozzájuk egy autós jogsi, azonban a 45 km/h-s sebességkorlátozásukkal − néhány kivételes helyszíntől eltekintve – konkrétan életveszélyesek.

Minden másban az F5 hozza azt, amit egy kisrobogóban szeretünk: kicsi, könnyű, kompakt. 780 mm-es ülésmagassága és alig több mint 100 kilós tömege alapján kortól, nemtől, erőnléti állapottól függetlenül bárkinek ajánlható. És pont a két szélsőség, a legeslegfiatalabbak és a 60 pluszosok nézik meg leginkább.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János