Menetpróba: Brixton Crossfire 500 X

Odass! Egész pofás motorok. Komolyan nem értem, évek óta retrólázban ég a fél világ, a nagyok zöme pedig tudomást sem vesz róla, aztán meg sírnak, hogy nem megy az üzlet. Ha látsz valami cool bringát, tuti, hogy valamelyik feltörekvő brandé lesz. Ez is… Brixton… vajon milyen márka lehet… angolosan hangzik… huhh, az a tank…

A fenti beszélgetés a 2018-as EICMÁ-n hangzott el, mint később megtudtuk, a KSR standja, pontosabban a koncepcióként bemutatott Crossfire 500-asok előtt. Mondjuk a KSR név akkoriban még nem mondott túlságosan sokat. Azóta persze tudjuk, hogy egy Krems környéki osztrák cég, egy rakás márka – mint Lambretta, Malaguti, Royal Enfield, NIU és Surron − importőre, saját márkája pedig a KSR és a Brixton.

A cég honlapjáról kiderül, hogy mostanság az új 500-as erőforrással szerelt Crossfire-ekre a legbüszkébbek, amelyek idén nyáron debütáltak Európában. A gyár marketingesei nem győzik hangsúlyozni, hogy a motor saját tervezés, az erőforrás szintén az. Két évig tartott a fejlesztése, kereken húsz mérnök dolgozott rajta kereken 80 000 munkaórát, és a végső verzió kereken 40 000 km-es próbapados, majd kereken 40 000 km-es közúti teszten vett részt.

A dizájn teammunkájához a Krems-Gedersdorf Business Parkban lévő stúdióban létrehozott egy kereken 360 fokban forgatható emelőt, amelyen az agyagból készült modellt tanulmányozhatják kereken… pardon, körben (forgatva). A tervezés során egyes alkatrészeket a gyors kipróbálás érdekében 3D-s nyomtatóval készítették el – hát mi ez, ha nem high-tech? Maga a színtiszta XXI. század! Hangsúlyozzák, hogy a beszállítóik zöme a világ élvonalából származik. A gumik olasz Pirellik, a fékek spanyol J.Juan márkájúak, az ABS mögött a Bosch áll, a futómű pedig a japán Kayabától érkezik. Érezhető a törekvés, hogy a Crossfire 500 ne kínai motorként vonuljon be a köztudatba.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/10 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János