Menetpróba: BMW R 18

A mintegy két évtizeddel ezelőtt bemutatott R 1200 C nem hozott átütő sikert a BMW számára, legújabb cirkálójának, az R 18-nak azonban nagyon jó esélye van rá, hogy igazi bestseller legyen. Részben azért is, mert krémszínű helyett fekete fényezéssel készül…

Meglehetősen ködös az idő ezen a hűvös szeptemberi reggelen, Münchenben. Ráadásul, az ég színéből ítélve az sem teljesen kizárt, hogy hamarosan elered az eső. Josef Miritsch, az R 18 projekt vezetője (annak idején ő bábáskodott a nineT felett is) igyekszik megnyugtatni a homlokukat ráncoló újságíró kollégákat: „Még ha nem nézik is ki belőle, az R 18 pontosan úgy megy és lassít, mint bármelyik BMW motorkerékpár, ugyanolyan biztonságos, mint azok”.

Előnyös menettulajdonságai nagyban köszönhetők a gumiabroncsoknak. Vagy Bridgestone H 50 vagy Michelin Commander III köpenyekkel kerül ki a gyárból. „Mindkét termékkel rendkívül kedvező tapasztalatokra tettünk szert. Esőben is remekül helytállnak” – mondja mosolyogva a projektvezető. Ez utóbbi mondatot azért teszi hozzá, mert pontosan tisztában van vele, hogy sok más gyártónál inkább a nagy futásteljesítmény, mint a jó tapadás az elsődleges kiválasztási szempont.

A világszerte értékesített, 500 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú új motorkerékpárok egynegyede cirkáló. E számadat ismeretében érthető, hogy a BMW is szeretne kihasítani magának egy vaskos szeletet a méretes tortából. Bő két éve fogott hozzá a projekthez. Először csak egy custombike-ot mutatott be a Yokohama Motorshow- n, majd később egy prototípussal is megjelent a Concorso d’Eleganzán Edgar Heinrich, a BMW Motorrad vezető formatervezője.

Mivel mind a közvélemény, mind a szaksajtó nagy lelkesedéssel fogadta az újdonságot, rövid időn belül eldőlt, hogy gyártani fogják. Közel két évet ölelt fel a teljes fejlesztési folyamat. Az elejétől fogva ügyesen szivárogtatták az információkat, hónapról hónapra újabb és újabb részletekre derült fény. 1800 köbcentiméter. 91 lóerő. 158 Nm maximális forgatónyomaték. Kis híján három és fél mázsa tömeg. Szabadon járó kardántengely. Fekete fényezés.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.