Menetoróba: Honda X-ADV

A Forza 750 és az Africa Twin különös szerelemgyereke 2021-re második generációjához ért, de továbbra is egyedülálló maradt a piacon. Lássuk, hogyan ötvözi a benne összegyúrt kategóriák jellemzőit!

A Honda 2017-ben szépen felkavarta a piacot forradalmi újdonságával, a kalandmotoros megjelenésű X-ADV-vel. A kategória megalkotása Daniele Lucchesi, a Honda egyik termékkutatási menedzserének nevéhez fűződik, aki állítólag egy nyaralása során nem boldogult el a köves-kavicsos ösvényeken bérelt robogójával. Az X-ADV ötlete ekkor pattant ki a fejéből, később pedig Maurizio Carbonarával, aki pl. az Africa Twin dizájnere is volt, kezdték el a munkálatokat. Az eredmény egy furcsa jószág lett: 17-es első kerék, masszív fordított első villa, offroad kormány, hatfokozatú DCT váltó és láncos véghajtás. Az X-ADV egy robogó, ami nagyon közel áll egy motorhoz.

A különös hibrid idén alaposan megújult, továbbfejlesztett erőforrással, vázzal, és még vagányabb külsővel keresi a leendő tulajdonosok kegyeit. A blokk teljesítménye 4 lóerővel nőtt, emellett módosították a váltóáttételeket, valamint finomítottak a DCT-n. A fejlesztéseknek köszönhetően három kilót faragtak le a korábbi modell tömegéből. Kívülről a leglátványosabb változás a kettős LED-menetfénnyel ellátott első fényszóró és a színes, 5 colos képátlójú TFT-kijelző.

Csak az avatottabb szemeknek tűnik fel, hogy a rögzítőfék is új helyre, a jobb oldali markolat mellé költözött. Ami a praktikus megoldásokat illeti, az ülés alatt 22 literes csomagtér várja a nagyobb, míg a vadonatúj, első idomba süllyesztett, 1,2 liter űrtartalmú kesztyűtartó a kisebb motyókat a fedélzeten.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/07 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János