Megérkezett a Ducati műalkotása – FRISSíTVE!

Leleplezték a Ducati Desmosedici Stradale blokkját.

Lerándult a lepel a Ducati Desmosedici Stradale blokkjáról. Bár vélhetően már láttuk az egész motort egy kémfotónak köszönhetően illetve megcsodálhattuk a hangját is egy misanói tesztből elkapott részleten, de mégis csak ez az első hivatalos morzsa az újdonságból.

Az új 90° V4-es megalkotásakor természetesen a MotoGP-ben megszerzett tapasztalatokat vették alapul, mely a mai napig a legerősebbnek számí­t a mezőnyben. A GP-s technika sorozatgyártásba való átfordí­tásával a gyár az évek alatt megszerzett tapasztalatait adja át lelkes vevőiknek.

A motor neve Desmosedici Stradale, amely egy új mérföldövet fog jelenteni a Borgo Panigale központtal rendelkező, patinás olasz gyártó számára. A Ducati ezt megelőzően sohasem használt négyhengeres erőforrást sorozatgyártású motorjaihoz.

A blokkra aggatott jelzők, mint a különleges, könnyű, kompakt, technológiailag fejlett igen bí­ztatólag hatnak csakúgy mint a megadott 210+ lóerő adat. A hangjáról azt í­rják, hogy összetéveszthetetlen, ezt higgyük el nekik…

A sportosság egyik megnyilvánulásának tekinthető a 90°-os henger elrendezés, mely tökéletes megegyezik a GP motorban szolgáló egységgel. Ennek a kialakí­tásnak köszönhető az is, hogy a kiegyensúlyozó tengely használata elkerülhető, ami súly és teljesí­tmény szempontjából is előnyös. A jól kiegyensúlyozott blokk különösen fontos olyan gépek esetében ahol a főtengely 14 000-szer fordul meg egy perc alatt.

Az utcai motorokon a kerék forgási irányával megegyezően, mí­g a MotoGP motorokon ellentétes irányban forog a motor főtengelye. A Desmosedici Stradale ebben is a GP motorhoz fog hasonlí­tani, ezzel részben ellensúlyozva a kerék forgásakor keletkező girószlkópikus hatás egy részét. Ez a magoldás még a motor elejének illetve hátuljának földön tartásában is segí­t kigyorsí­tás és féktávokon, illetve csökken a motor egykerekezési hajlama is.

A tervezéskor az élvezetes utcai használathoz szükséges nyomatékos középtartományra is ügyeltek, í­gy a most bemutatott motor ducibb a MotoGP szabályok szerinti blokk. Egész pontosan 1 103 cm3-rel rendelkezik, ebből az EURO 4-es normák mellett, több mint 210 lóerőt(155 kW) sikerült kihozni 13 000-es fordulaton. Nyomatákból sem lesz hiány 8 750 és 12 250-es fordulat között több mint 120 Nm fog rendelkezésre állni.

A kompakt kialakí­tás segí­ti a helyes súlypont megtalálását illetve a blokk is könnyebben illeszthető be a a motorba is. A beszerelésnél kicsit megdöntött (42°) blokk teszi lehetővé a nagyobb méretű hűtő használatát és a lengővilla rögzí­tési pontjának előrébb hozatalát.

És ez még nem minden. A Ducati kitér a szervizelésre is ahol igen bátor, 24 000 km-es (Desmo Service) intervalumot adtak meg.

Természetesen kilátásba helyezték az R verzió érkezését is ami kevesebb mint 1000 cm3-rel fog rendelkezni, hogy megfeleljen a versenysorozatok szabályainak. Ez a verzió többet is fog forogni és még jobban a pálya használatra lesz kihegyezve. Az ebből épülő superbike fogja leváltani a most szolgáló Panigale-t 2019-ben.

Frissí­tés:

Időközben megint elhaladt valaki a Desmosedici mellett a gyárban akinél volt egy telefon, í­gy minden eddiginél jobb minőségben láthatjuk az új Desmót: