Másodvélemény: Honda Forza 750

A fekete lovagokban mindig van valami félelmetes. Legalábbis, amíg nem dobognak kókuszdióhéjjal. Az új Forza 750 semmivel sem dobog. Nem is csöpög. Inkább egyértelművé teszi, különösen feketében, hogy komolyan veszi a dolgot. De igazából mit is?

Míg elődje, az Integra meglehetősen kispolgári volt, a Forza bivalyszerű elejével, haragos pillantásával, egyébként kiváló ledes fényszórójával és karcsú hátuljával igen csinosan néz ki. És az Integrával ellentétben még sisaktartó rekesze is van, a lábpajzsban található mellett. Gyorsan megmászom a 800 milliméter magas, feszes párnázású ülést, beállítom a fék- és kuplungkart. A transpondernek köszönhetően egy gombnyomással könnyedén beindítom a kéthengeres motort. Ugyanolyan, mint az NC750 erőforrása, 270 fokos főtengelyének köszönhetően 90 fokos V motort imitál.

A hangpróba meglepetést hoz: 88 dB alapjárati hangerővel a Forza kellemesen csendes, és ez terhelés mellett is így marad. De micsoda hang ez! Ez bizony nem az a „A legkedvesebb embereket a Hondánál találod”-hang. A rövid végdobból jövő kemény, fémes pulzálás erősen emlékeztet az Aprilia Shiver 900-ra, és azt üzeni: „Kapj el, ha tudsz!“ A Forza 750 tud és akar is aktívan, fürgén menni. A hátsó előfeszítést leszámítva nem állítható futóműhangolása ugyanis egyértelműen feszes. Lassú tempónál hullámos terepen már több is a visszajelzés, mint amennyit szeretnénk, ami viszont növekvő tempónál már jól jön.

Menetstabilitás, kormányzási pontosság és semlegesség tekintetében semmi esetre sem kell szégyenkeznie a motorkerékpárok előtt, fékei is azokéhoz hasonlatosak. Az első fék későn szabályzó ABS-szel erősen harap, a hátsót két ujjal behúzva kiegészíthetjük a hatását.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.