Másodvélemény: HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER S

Magabiztosan tartja az ívet, kanyarban mélyebbre dönt a vártnál, és a motorja… az valami csodás, a fordulatszámskála eddig felfedezetlen tartományaiba kalauzol el minket. Nem kérdés, ez a Sportster nem úgy néz ki, nem úgy működik, és nem olyan a fílingje, mint korábban bármelyik Sportsteré volt.

Nem kell túl mélyen kutatnunk az emlékeinkben, hogy felidézzük sportsteres élményeinket, hiszen alig egy éve, hogy a Harley pontot tett az 1957-ben startoló széria végére. Mint kiderült, nem is egyet, inkább hármat, hiszen néhány hónap szünet után mégiscsak lett folytatás. Csakhogy az új Sportster S minden, csak nem a klasszikus Sportsterek folytatása. Mert miről is volt itt régebben szó? A Sportsterek a márka belépőszintű gépeinek számítottak évtizedeken át, ennek megfelelően a legkönnyebbek, a legkönnyedebben vezethetőek és a legolcsóbbak voltak. Ezzel együtt a kezdő amerikai motorosok és komoly részben a hölgyek választása volt a tengeren túl.

A KÜLSŐSÉGEK

Az S erősen stilizált megközelítése a hajdani Sportstereknek. Vaskos, harcias, lapos kiállásával hozza a jelenlegi custom trendeket. A széles gumik és a jelzésértékűre szabott sárvédők a bobberekre emlékeztetnek, az ülésidom formáját és a magasra húzott kipufogókat az oválpályák flat track gépei ihlették, a modern ledes fényszórót pedig a Fat Bob polcáról emelték le. Ugyanakkor korántsem csak egy ebből is egy kicsit, abból is egy kicsit motor, hanem inkább a Harley jövőjét meghatározó technológiák kohéziója, és hát átkozottul jól néz ki. Minden részletében ott a dinamika, újszerűségében is összetéveszthetetlenül harley-s maradt, és az sem mellékes, hogy pontos illesztéseket és hibátlan kivitelezést kapunk.

A FÍLING

Kulccsal a zsebben nyomom a start gombot. Elég egy érintés – ilyen a Suzuki Easy Start rendszere is – és finoman jár a motor. Egy pillanatra az ember elgondolkozik, hogy valóban egy Harley-n üle. Eltűnt a lomha remegés, nincs a megszokott „potato” ritmus, csak a Revolution Max 1250T hihetetlenül sima járása.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/12 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János