Másodvélemény: Harley-Davidson Low Rider S

A kemény Dyna-rajongók csalódtak, amikor az eredeti Low Rider S néhány évvel ezelőtt eltűnt a kínálatból. Szerencsére 2020-ban visszatért a régi kedvenc, az amerikai gyártó a 2017-ben átalakított Softail vázat párosította a hatalmas Milwaukee-Eight motorral, dizájnja pedig egyfajta tiszteletteljes főhajtás az eredeti, 70-es évek végén született Low Rider előtt.

1977-et írtunk. A Concord gépekkel megindult Párizs és New York között a szuperszonikus légi forgalom, megjelent az első napelemes számológép, a mozikban a Csillagok háborúját vetítették, és a Harley–Davidson útjára indította a Low Ridert. A Willie G. Davidson – az alapító William A. Davidson unokája – által tervezett motor a már meglévő modellek alkatrészeire épült, de könnyedebb megjelenéssel és alacsonyabb ülésmagassággal. Laposabb futómű, előretolt kezelőszervek, fekete blokk, rövid dragkormány, lépcsős ülés és 2 az 1-ben kipufogó – egyetlen eleme sem volt úttörő, de a kombináció ragyogóan sikerült. Megjelenése évében minden Harley–Davidson-modellt felülmúlt eladásaival. 2016-ban mint a főnix, feltámadt a Low Rider S, hogy egy évvel később örökre eltűnjék.

A döntés hátterében nem a siker hiánya állt. Épp ellenkezőleg, a vásárlók imádták a motort, és annak sportos karakterét – legalábbis a Harley-k között. A dolog mögött valami más volt: egy teljesen új platform. 2018-ban a HD bemutatta új Softail családját, totálisan új alapra építve, és bevégeztetett a Dynáknak. Ahogy azonban az exDyna modellek, mint a Street Bob és a Fat Bob, megjelentek az új vázzal, a rajongókban felébredt a remény, hogy ugyan az új platformon, de feltámasztják a Low Rider S-t is. Két évet kellett rá várni, de igazuk lett.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János