A járműtechnika megállíthatatlanul fejlődik, mindezek ellenére van egy olyan alkatrész, amelynek működési elve az elmúlt száz évben semmit sem változott.
A járműtechnika megállíthatatlanul fejlődik. Ma már a legolcsóbb típusokban is szenzorok figyelik a motor működését, összetett számítógépek értékelik az adatokat, majd szükség esetén beavatkoznak. Mindezek ellenére van egy olyan alkatrész, amelynek működési elve az elmúlt száz évben semmit sem változott, az 1913-ban bemutatott generátor.
Kezdetben a gyújtóberendezés volt az egyetlen elektromos egység a korabeli járművekben, ez biztosította a gyújtószikrát a motor működéséhez. A máig is használatos, nagyfeszültségű gyújtás ősét 1902-ben, a berlini autó kiállításon mutatta be Robert Bosch. A járműipar hihetetlen fejlődésen ment keresztül ezekben az években, csakhamar igény mutatkozott a megbízható, elektromos világításra is. Robert Bosch felismerte a fejlődésben rejlő lehetőségeket, és 1913-ban már sorozatban gyártotta a „Bosch autóvilágítási rendszert“. Ez az utólagosan beépíthető univerzális termékcsomag két fényszóróból, egy akkumulátorból, egy feszültségszabályozóból és egy váltakozó feszültségű áramot termelő forgó villamos gépből, azaz egy generátorból állt.