Még idén jöhet a Honda sportos kéthengerese

Akár 350-es blokk is dolgozhat az európai változatában

A Honda tavaly, a 44. Tokiói Motorkiállí­tás keretében mutatta be a nagyközönségnek a negyedliteres sportmotor-tanulmányát, amit (igen beszédesen) „Light Weight Super Sports” azaz „könnyű szupersport” névre keresztelt.

 

Light Weight Super Sports


Már akkor sokan úgy vélték, hogy ez a koncepció nemcsak azért készült, hogy mutogassák, hanem véges időn belül gyártani is tervezi a japán vállalat. Ehhez jóformán csak annyi kellene, hogy kevésbé extravagánsra cserélik a fényszóróját, és olyan kipufogót szereljenek rá, ami megfelel a hatályos előí­rásoknak.

 

A tanulmány szí­nrelépése óta sok idő telt el és mostanra még bizonyosabbá vált az érkezése. Olyannyira, hogy a legfrissebb hí­rek szerint a bárki által megvehető kivitelek augusztusban kezdenek el legördülni az összeszerelő szalagokról.

 

Azonban senki ne gondolja, hogy ez a modell a régi CBR250R egyenes ági leszármazottja lesz. Ebben a sportmotorban ugyanis a mostani kilátások szerint egy- helyett kéthengeres erőforrás teljesí­t szolgálatot, illetve a többi alkatrésze is a felsőbb kategóriát képvisel majd.

 

Nem kizárt, hogy a Yamaha YZF-R25/YZF-R3-as esetéhez hasonlóan, az új Hondából is nagyobb lökettérfogatú, akár 350 köbcentiméteres változat érkezhet az öreg kontinensre.

 

Amennyiben valóban beindul a gyártás augusztusban, akkor valószí­nűleg nem lő nagyon mellé az, aki arra voksol, hogy az európai kivitel az őszi motorkiállí­tásokon lesz először látható.