Még egy éve van a kétüteműeknek

Régi-új hí­rek a Cseh Nagydí­jról: Rossi a Ducatinál folytatja, 2012-től jön Moto3

A Cseh Nagydí­jon megtörtént Valentino Rossi nagy bejelentése, jövőre már a Ducatinál folytatja a versenyzést a kilencszeres világbajnok. Nagyon nem lepődött meg azonban senki, hisz a Rossi átigazolása körüli médiabumm soha nem látott méreteket öltött, és a verseny előtt már több héttel szinte biztosra lehetett ezt venni.


Az FIM szintén a brnói futamot választotta, hogy hivatalosan is bejelentse 2012-től a kétütemű 125 köbcentis kategória helyett már Moto3-as versenymotorokat láthatunk. Az egyhengeres négyütemű 250 ccm gépek 81 mm-es maximális furattal készülnek majd –ez megegyezik a 1000 köbcentiméteres motorokat tömörí­tő új királykategória adatával, amely szintén 2012-ben debütál majd. A Nemzetközi Motorsport Szövetség a változásokkal a jelenleginél olcsóbbá is szeretné tenni a legkisebb géposztályt, ezért 10000 eurós költséghatárt szabott a hajtóművekre, amelyeknek minimum három versenyt kell kibí­rniuk. Mindezt pedig megtoldották azzal is, hogy minden motorblokk gyártó ki kell tudjon szolgálni akár 15 versenyzőt is. Ez 90 motorblokkot jelent versenyszezononként – 15 versenyző évi 6-6 blokkot használ el. A döntés nyomán sejthető, hogy a kisebb gyártókapacitással rendelkező cégek azonnal el is esnek a Moto3-ban való részvétel lehetőségétől.