Luxusűrhajó lett a Ducati Multistrada

A konkurenciának alaposan fel kell kötnie a nadrágját: műszakilag és élmény szempontjából is nagyon magasra tette a lécet a Ducati.

Már tudtuk előre, hogy jönni fog, és nagyjából a műszaki tartalmat is kiszivárogtatták a fejlesztők, de azért bőven tartogat meglepetést az olasz túramotor.
A Multistrada életében a mostani modellváltás erősebb ráncfelvarrásnak számí­t, a részleges külső megújulása mellett inkább a műszaki tartalomra helyezték a hangsúlyt. Ezek közül a legnagyobb újdonság a 160 lóerős,  változó szelepvezérlésű Testastretta DVT motor.

 

Bemutatók és kiállí­tások EICMA 2014 újdonságai

 

Ezen felül Bosch MSC kanyar ABS és LED-es kanyarfényszórók is elérhetők a tí­pushoz. A Skyhook elektronikus futóműállí­tás eddig is létezett, és mindenki elismerően nyilatkozott róla, aki próbálta: ezen nem változtattak az olaszok, hiszen tökéletesen működő rendszerről van szó.

 

Bemutatók és kiállí­tások EICMA 2014 újdonságai

 

A többi fejlesztés inkább a kényelmet szolgálja, például a központi multimédia egységhez bluetooth-on csatlakoztathatjuk telefonunkat, amelyre letölthetjük a motorozásunk alatt rögzí­tett összes információt.

2015-től különböző csomagokkal szabhatjuk személyre Multistradánkat. A túracsomag fűthető markolatot, dobozokat és középállványt nyújt, a sportcsomag Termignoni karbon dobokkal, karbon sárvédőkkel és mart alumí­nium kiegészí­tőkkel jár, a városi csomag hátsó dobozt, zárható tanktáskát és USB kivezetést jelent, mí­g az enduró csomag kiegészí­tő fényszórókat és a Touratechtől származó kiegészí­tőket, például blokkvédőt, hűtővédőt, szélesebb lábtartót ad az alapmodellhez.