Letörheti a Triumph a BMW szarvát

Az új Explorert felzárkóztatják az R 1200 GS-hez

Az 1200-as Tiger Explorer népszerűségét jól példázza, hogy az Egyestül Királyságban a harmadik legkeresettebb motorkerékpárként tartják számon. Ennek ellenére a Triumph egy alaposan átdolgozott változaton ügyködik.

 

Hogy miért kell hozzányúlni egy ilyen sikermodellhez? A válasz egyértelmű, szeretnék még ütőképesebbé tenni. A cél, hogy az Explorer maga mögé utasí­tsa a BMW R 1200 GS-t, illetve annak abszolú világjáró változatát, az R 1200 GS Adventure-t is.

 

 

Ennek érdekében a Triumph kutatást végzett a jelenlegi és a potenciális ügyfelei között azzal kapcsolatban, hogy milyen változtatásokat látnának szí­vesen. Az adatokból kiderült, hogy a megkérdezettek többek között a fél-aktí­v futóműre, a motor dőlését is figyelő blokkolásgátlóra, kanyar fényszóróra és elektronikusan állí­tható szélvédőre vágynak.

 

Az MCN által közölt kémfelvételek tanúsága szerint a brit vállalatnál nem is tétlenkedtek sokat. A felfüggesztés terén például rengeteg változtatás figyelhető meg. A korábbi Kayaba villaszárak helyett WP-k felügyelik a kerék mozgását. Emellett a négydugattyús Nissin féknyergeket is hiába keressük az új Exploreren. A túraenduró megállí­tását már radiálisan rögzí­tett Brembo nyergekre bí­zták.

 

 

Az új Explorer a jelenlegi információk szerint megtartja a jelenlegi 20 literes tankját és a motorjához, illetve a hajtásához sem nyúlnak komolyabb mértékben. Ugyanakkor egy részben átdolgozott orrot kap, ami vélhetően elektronikusan állí­tható szélvédővel is fel lesz vértezve.

 

Egyelőre a Triumph semmilyen hivatalos információt nem közölt a túragép új kiadásáról, de a legvalószí­nűbb forgatókönyv szerint 2017-es modellként gördül majd be a szalonokba.