KTM Adventure 1190: az enduróálom

Az új Adventure 1190 minden idők legerősebb és egyben az egyik legkönnyebb túraendurója lesz. A 75 fokos V2-es elképesztő 150 lóerős teljesí­tményt ad le, tömege a hí­rek szerint mindössze 230 kilogramm lesz – teli 24 literes tankkal és ABS-szel együtt. Lélegzetelállí­tó.

Mindenekelőtt fel kell kapaszkodni a meglehetősen karcsúnak tűnő Adventure R ülésének tekintélyes magasságába. Az R annyit jelent: itt a 21 colos első kerékkel ellátott, terepre alkalmasabb változatról van szó. „A terepen elsők akarunk lenni a kéthengeresek közt” – jelenti ki Philipp Habsburg, a KTM vezető fejlesztője.


Lágy nyomaték alacsony fordulaton, álomszerű erő a középső tartományban és kiváló teljesí­tmény fent is, valamint vég nélküli pörgősség semmi kí­vánnivalót nem hagyhat maga után. A mattighofeni motor maga az ördög. Legfeljebb a hí­res Ducati Multistrada tudna vele lépést tartani. Azért, hogy az álomszerű erőforrás ne váljon rémálommá a pilóta számára, a KTM sok elektronikus segédeszközt vet be.


A motor tömege ráadásul alig nagyobb, mint például egy Suzuki V-Strom 650-esé. „Azt hiszem, ezzel a motorral az országúon is elsők lesztek a kéthengeresek közt” – hangzott a tesztelő első kommentárja kilométer után. „A célunk egyértelmű: a legjobb endurót akarjuk gyártani” – válaszolta Habsburg.

És ehhez a KTM nem csak az Adventure R-t fejleszti tökéletessé, hanem egy közúi túrázásra jóval megfelelőbb változatot is, a 1190 Adventure-t.

Részletek a Motorrevü 2012/10-es számában.