KTM 390 Adventure tartósteszt 10 845 km

10 845 km

A KTM és Husqvarna Centrumtól tartóstesztre kapott KTM 390 Adventure végre átlépte a 10 000 megtett kilométert. Legfontosabb hírünk a kis kalandor motorral, hogy nincs hírünk, mármint rossz hírünk. Tudják, no news is good news. Amúgy egy kis dög, mert imádni valóan eleven, sokoldalú, ugyanakkor van egy sajátos karaktere, ami nem hagyja békén az embert és állandóan egy kis rosszalkodásra sarkallja, na jó, mondjuk úgy, hogy aktív, dinamikus használatra.

Ráadásul időről időre volt vele valami kis műszaki disznóság, talán emlékeztek rá, néha minden látható ok nélkül lefulladt. A gyár ajánlása szerint fojtószelepházat cseréltek rajta a szervizben, ezt követően újra leállt. Igen ám, de ennek immáron két hónapja, azóta csak megy és megy minden gond nélkül.

Lehet, hogy a tavasz alacsonyabb hőmérsékletével függtek össze a lefulladások? Vagy lehet, hogy titkos öngyógyító szoftveren dolgoznak a mattighofeni mérnökök, de mivel kísérleti stádiumban van, suttyomban feltöltötték a motorra? Egy biztos, egy egészen, de tényleg egészen kismértékű lassú defekt kivételével minden a legnagyobb rendben van a 390 Adventure-ön.

Az olajszintet a szokottnál gyakrabban ellenőrizzük, láncfeszességen állítottunk, más tennivalónk nem akadt, csak a motorozás. Ja, nemrég mentünk vele egy Bakony–Balaton-felvidék túrát egy BMW F 800 GS és egy CRF1100L társaságában, bár lökettérfogata jócskán alatta maradt a többiekének, a másod- és harmadrendű utakon simán tartotta velük a lépést.