Kingmachine: Hell-bent

Hell-bent – angol kifejezés. A szótár szerint jelentése elszánt, gátlástalan, kí­méletlen, kegyetlen.

    Ami a motor formáit illeti, azok meglehetősen elszántak, elkötelezettek, nem egy kompromisszumkereső stí­lusvilág, az biztos. Ha a merev vázra, és az erősen peres gumira gondolok, na meg arra, hogy azt a tulajdonos fölfújja vagy két bar-ra, akkor viszont a kí­méletlen a megfelelő szó. Különösen, ha a hazai úviszonyokra gondolok. Ha azonban a munka egészét nézem, akkor egészen más szavak jutnak eszembe. Például kiforrottság, következetesség, és egyfajta profizmus, amivel az elképzeléseket megvalósí­tották az épí­tők.


    A megrendelőről legyen annyi elég, hogy a King Machine Choppers egy korábbi sikermunkája keltette fel az érdeklődését az épí­tőműhely iránt. Az bizonyos lett, hogy velük kí­vánja megépí­teni motorját, és azt is tudhatta, hogy radikális gépet akar, mert két dologhoz ragaszkodott: a 360 mm-es hátsó gumihoz, és egy bivalyerős, nagy lökettérfogatú erőforráshoz. Amely ebben a műfajban nem is lehet más, mint Harley, vagy Harley mintára épült tuning blokk. Esetünkben ez az Ultima 127 köbinches, azaz közel 2100 cm3-es blokkját jelenti, amely nem kevesebb, mint 130 lóerővel gyűri az úhengerhez is méltó gumi alá az aszfaltot. A gigantikus erőgyár az S&S cég „Super G” jelű 58 mm-es szí­vótorkon keresztül lélegző karburátorától kapja az éltető benzin-levegő mixet. A hatalmas hengerek által megtermelt forgatónyomaték 3 colos nyitott Primo Belt primer hajtáson keresztül árad a hatsebességes, jobbos kihajtású váltóhoz. Miután az erőfolyam innen egy úhengerszerű 360 mm széles hátsó abroncsot nyű, 2,5 cm-el kijjebb kellett hozniuk az első lánckereket. Igen, lánckereket, mert bár a váltót szí­jkerékre tervezték, azt az épí­tők láncosra alakí­tották át. A 360-as abroncs további problémákat is felvetett, melyet az épí­tés során meg kellett oldaniuk. Például rögtön ott volt a váz kérdése. Mindenekelőtt hadd áruljuk el, hogy a váz eredetileg a South Florida Choppers Extra Long nevet viselő váza, amely a világ leghosszabb kisszériában gyártott custom váza. Ennek az extra long váznak a váltó mögötti teljes részét levágták, és varratmentes, hidegen húzott acélcsőből újraépí­tették az extra wide gumi igényeinek megfelelően. Az extra gumi extra felnit igényel, ezt meg is kapta a Veld Racing személyében, amelyet eredetileg kétoldalas – tehát egyik oldalon a szí­jkerék, másikon a féktárcsa – kivitelben kaptak az épí­tők. A felnit átalakí­tva – és új agyat gyártva hozzá –  kapták az impozáns egy megjelenésű egyoldalon lévő féktárcsa-szí­jkerék változatot. A PM féknyergeket a merev villa jobb szára rejti el a kutató tekintet elől.

    Hasonlóan rejtőzködő az első fék is, mely a teleszkóppárral, és a kiflivel egy kittben érkezett. Gyártója az American Suspension egy minden sallangoktól, de még a megszokott látványelemektől is mentes első futóművet gyártott. A féknyereg a teleszkópszár külső szárában búvik meg, a hozzá vezető fékcső a teleszkópszárban fut, és a kormánykiflin keresztül, valamint a kormány belsejében jut el a kormánymarkolathoz. Hasonló megoldást választottak a kuplungcső elvezetéséhez is.

    A motor egységes stí­lusának kialakí­tásában hatalmas szerepet játszott a GM Sharper profi lemezmunkája, amellyel a tankot a vázhoz lemezelték, í­gy az úgy tűnik, mintha a vázzal egy elemet alkotna. Az első és hátsó sárvédő kialakí­tása dupla lemezeléssel készült, a két lemez szélét úgy letörve és összedolgozva, mintha az egy kard, vagy szablya éle lenne. Hadd emlí­tsük még meg a dupla bölcsőváz szárainak finom í­velését, amellyel pikk kártyajel formát ölelnek közre.

    A profi lemezmunkák a kormánykiemelőnél folytatódnak, és az ülés-hátsó sárvédő kialakí­tásánál érik el a csúcsot. Maga az ülés eredeti bőrből készült, és olyan pontossággal illeszkedik a számára kialakí­tott mélyedésbe, hogy külön rögzí­teni sem kellett. Bevonata eredeti bőr, mintáját speciális szerszámokkal kalapálással alakí­tották ki készí­tőik, Tapí­r és Démon. A bőrbe kalapált mintázatot airbrush technikával kontúrozta ki Szabó Erik, aki a motor mesteri fényezését, és grafikáját is mí­velte cégével, a Paintbox Airbrush Workshopal.


    A Hell Bent méretei nem hétköznapiak, és ez azt sugallja, hogy tulajdonosa sem hétköznapi alkatú figura. Legyen elég annyi, hogy a 186 cm magas épí­tő, íkos úgy éri el kinyújtózva a kormányt és a lábtartót, hogy mögötte van még vagy húsz centiméternyi üres ülés…