Kimaxolt praktikum

Az új Honda CB125F-nél egyszerűbb a szakócánál, benzint alig fogyaszt, és a világból kimegy. Kétszer is. Egy tankkal.

A praktikus motorok sorát gyarapí­tja a Honda új nyolcadliteres mindenese a CB125F. íœzemeltetési költségekben valószí­nűleg rekordgyanús eredményekre képes, hiszen kimondottan arra tervezték, hogy minél kevesebb problémával juttassa el a vezetőt A pontból B-be.

 

 

Bár külseje emlékeztet a CB500F és CBF650F modellekre, ez nem a spórolós európai motor archetí­pusa, hanem a távolkelet elpusztí­thatatlan sztárja: ellenálló, takarékos, praktikus – ráadásul rossz utakra is megfelelő, 18-as kerékmérete szokatlan is a kategóriában, de a gyári leí­rás szerint í­gy is nagyon jól kezelhető, agilis motor.

 

 

A hagyományos teleszkópvilla, a kétoldalra szerelt rugóstagok, a szimpla első tárcsafék és a hátsó dobfék viszont egyértelműen jelzi, hogy ez nem a magas igényeknek teremtett életmód-termék. A meghajtásról egy 125-ös, befecskendezéses, kétszelepes, léghűtéses, négyütemű, OHC blokk gondoskodik, aminek 10,6 lóereje és 10,2 Nm-es nyomatéka nem fogja megnyújtani a karokat, cserébe viszont rendkí­vül takarékos: két liter alatti fogyasztásával akár 600 kilométerre is elég lehet a 13 literes tank.