Meglehetősen ambiciózus terveket vázolt a BMW Motorrad elnöke, Stephan Schaller a brit MCN magazinnak. A cél nem kevesebb, mint a mostani, nagyjából 116 000 darab/éves eladást az évtized végéig feltornászni 200 000-re.
![]() |
Stephan Schaller |
Ehhez a bajor gyártó már most komoly modelloffenzívába kezd. Stratégiája, hogy új vásárlói rétegeket szólít meg és új területeken veti meg a lábát. Ezekhez kiváló eszköznek bizonyulnak többek között az úgynevezett Urban szegmens tagjai, a három nagyrobogó, az idén megújult C 650 GT és C 650 Sport, illetve a teljesen elektromos C evolution, amik közül az első kettő állítólag szép bővülést jelentett a dél-európai piacokon.
A vezető szerint szintén kiválóan teljesítenek a Heritage család modelljei, az alap R nineT és az R nineT Scrambler, melyekhez most Kölnben csatlakozott két további változat, a Pure és a Racer, és amikhez még jön egy ötödik típus is a hamarosan esedékes milánói EICMA szalonon.
Ugyancsak erős reményeket fűz Schaller a ropogósan friss G 310-eshez, amivel a BMW tavaly belépett az 500 köbcentiméter alatti kategóriába. Ez a méretosztály többek között azért fontos, mert segítségével a német cég megszólíthatja például a brazíliai vevőket, akik körében kiemelten népszerűek a 3-400-as modellek. A terjeszkedést olyannyira komolyan veszik a BMW-nél, hogy már fel is húztak egy gyárat a szóban forgó országban. Érdekesség ugyanakkor, hogy a bajorok nem terveznek ennél lejjebb menni lökettérfogatban. Schaller határozottan cáfolja, hogy készülne 125-ös modell.
Annyit ugyanakkor elárult, hogy a növekedés fenntartása érdekében idén összesen kilenc új modellt mutatnak be.
Szerintünk ezekről lehet szó |
---|
|
(MCN)