Kilenc új modell a BMW-től

Meglehetősen ambiciózus terveket vázolt a BMW Motorrad elnöke, Stephan Schaller a brit MCN magazinnak. A cél nem kevesebb, mint a mostani, nagyjából 116 000 darab/éves eladást az évtized végéig feltornászni 200 000-re.

 

Stephan Schaller

 

Ehhez a bajor gyártó már most komoly modelloffenzí­vába kezd. Stratégiája, hogy új vásárlói rétegeket szólí­t meg és új területeken veti meg a lábát. Ezekhez kiváló eszköznek bizonyulnak többek között az úgynevezett Urban szegmens tagjai, a három nagyrobogó, az idén megújult C 650 GT és C 650 Sport, illetve a teljesen elektromos C evolution, amik közül az első kettő állí­tólag szép bővülést jelentett a dél-európai piacokon.

 

A vezető szerint szintén kiválóan teljesí­tenek a Heritage család modelljei, az alap R nineT és az R nineT Scrambler, melyekhez most Kölnben csatlakozott két további változat, a Pure és a Racer, és amikhez még jön egy ötödik tí­pus is a hamarosan esedékes milánói EICMA szalonon.

 

Ugyancsak erős reményeket fűz Schaller a ropogósan friss G 310-eshez, amivel a BMW tavaly belépett az 500 köbcentiméter alatti kategóriába. Ez a méretosztály többek között azért fontos, mert segí­tségével a német cég megszólí­thatja például a brazí­liai vevőket, akik körében kiemelten népszerűek a 3-400-as modellek. A terjeszkedést olyannyira komolyan veszik a BMW-nél, hogy már fel is húztak egy gyárat a szóban forgó országban. Érdekesség ugyanakkor, hogy a bajorok nem terveznek ennél lejjebb menni lökettérfogatban. Schaller határozottan cáfolja, hogy készülne 125-ös modell.

 

Annyit ugyanakkor elárult, hogy a növekedés fenntartása érdekében idén összesen kilenc új modellt mutatnak be.

 

 

Szerintünk ezekről lehet szó

  • A felfrissí­tett S 1000 RR, S 1000 R és S 1000 XR
  • A elfrissí­tett K 1600 GT és az új K 1600 B
  • Az új R nine T Racer és az új R nineT Pure, valamint a most beí­gért ötödik tag
  • Az új G 310 GS

 

 

 

(MCN)