Kiderültek az új Harley blokk főbb adatai

Július vége óta görgetjük az új harley blokk történetét, melyről a múltkori kémfotók óta most újabb információk derültek ki. Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (U.S. Environmental Protection Agency) dokumentumaiban ugyanis felbukkantak a pontos köbcentiméter és teljesí­tményadatok is.

 

Ezek alapján biztosra vehető, hogy a Milwaukee Eight 107 köbhüvelykes, tehát 1746 köbcentiméteres lesz. Maximális teljesí­tménye 92,5 lóerő, amit 5000/percnél szabadí­t a hátsó kerékre. Ez körülbelül 12-vel több, mint amit a mostani Twin Cam blokk képes kipréselni magából. A CVO modellekben ugyanez a motor 114 köbhüvelykkel, tehát 1868 köbcentivel dolgozik majd, ami már átlépi a 100 lóerős határt (100,6 lóerő) 5000/perces fordulaton. Ez szintén jelentősen több az aktuális, 1802 köbcentis változat 87,2 lóerejénél.

 

 

Korábban még arról szóltak a pletykák, hogy maga a név, a Milwaukee Eight az új egység nyolcszelepességére utal, azonban ez most megdőlt, mert az adatokban továbbra is hengerenként két szelep szerepel.

 

Az eddigi nagy Harley-blokkok

F-Head (1914-1929)

Flathead (1930-1948)

Knucklehead (1936-1947)

Panhead (1948-1965)

Shovelhead (1966-1984)

Evolution (1984-1999)

Twin Cam (1999-2016)

Milwaukee Eight (2017-)

 

A Harley-Davidson általában augusztus második felében szokta lerántani a leplet az újdonságiról. Okkal remélhető tehát, hogy a közeljövőben hivatalosan is megismerkedhetünk a friss fejlesztésekkel.