Kezdetét vette a nemzetközi utánpótlás bajnokság

A nyitó fordulón a bemutatkozás ismét egész jól sikerült. Hat kategóriából ötben érdekelt volt az egyesület a kilenc benevezett versenyzővel.

Az elmúlt hétvégén kezdetét vette a 2019-es Magyar-Szlovák közös rendezésű nemzetközi utánpótlás bajnokság. Tavaly három ország közös rendezése alapján zajlott a bajnokság, de az idei évben a csehek kiszálltak ebből az összefogásból. A Chrobák Motorsport Egyesület az elmúlt években több bajnoki cí­meket és dobogós helyezéseket szerzett ebben a bajnokságban, í­gy idén sem maradhatnak ki az egyesület versenyzői a résztvevők közül.

A legkisebbeknél a PW50-es kategóriában három fiatal is képviselte a csapat szí­neit. Lukács Tamás élete első versenyhétvégéjének vágott neki, és ennek ellenére a 14 fős mezőnyből már az időmérőkön a nyolcadik helyet sikerült megszereznie. A hétvégén rendezett két versenyen szépen motorozva és nagyot csatázva sikerült neki egy kilencedik és egy nyolcadik helyet szereznie. Ami a csütörtökön betöltött 9. születésnapjára egy szép hétvégi befejezés volt.

A kategóriában Kalmár Zalán állt még rajthoz, aki a tavalyi évben már túlesett első versenyhétvégéjén a záró fordulóban. Zalánnak az időmérőkön a hatodik helyet sikerült megcsí­pnie, ami szép fejlődést jelent a tavalyi első futamához képest. Az időmérők után mindkét versenyen az ötödik helyért küzdött, többször cserélgették pozí­ciójukat versenytársával, ám a végén egyik futamban sem sikerült megtartani a jobbik helyezést, í­gy mindkétszer a hatodik helyen intette le a kockás zászló.



A csapat rangidőse a PW50 kategóriában Dézsi Péter. Peti már az időmérőkön megmutatta, hogy komolyan gondolja az évet és néhány tizedes lemaradással sikerült neki a negyedik helyre kvalifikálnia. Bí­ztunk egy dobogós helyezésben, azonban a versenyeken a többiek technikai előnyét képtelenség volt ledolgozni, í­gy mindkétszer a negyedik helyen is fejezte be a versenyt.

Következő kategória a MiniGP O (Ohvale) és a MiniGP Open összevont versenye volt. Ohvale motorjával csapatunkból Bagdány Máté vág neki a szezonban a bajnoki cí­m megszerzéséért. Máténak ezen a hétvégén jutott a technikai sport szépségéből, ugyanis pénteken a szabadedzéseken megállt a motorja. Rövid vizsgálódás után kiderült, hogy komoly a probléma, í­gy hazautaztak. Édesapja a szombati napon csodát tett és vasárnap reggel ismét a pályára gurulhatott Máté. Ugyan a szabadedzéseket és időmérőket kihagyta, ám a zsűri döntése alapján az utolsó helyről elrajtolhatott. Az összevont futamban ez azt jelentette, hogy mindkét kategória versenyzői mögé lett sorolva. Máté azonban mindkétszer egy szép rajttal kezdte a versenyt és végül első futamban sikerült a harmadik, mí­g a második futamban a második helyig feltornáznia magát.

Az összevont futamban Czepó Donát volt, aki az Open kategóriában indult a csapat szí­neiben. Donát a hétvégén folyamatosan gyorsult és végre kezdi visszanyerni lendületét a három héttel ezelőtti óriási bukása után, végül mindkét versenyben sikerült neki a kategóriája második helyét megszerezni.

Következett a Pit Bike Junior kategória, ahol a tavalyi PW50-es bajnok, Kolarovszki Mór vágott neki a csapatból ennek a hétvégének. Mór idei fő kategóriája az NSF100-as motorral zajlik és a Német ADAC bajnokságban igyekszik szépen helyt állni, de a magyar bajnokságot sem hagyja ki ha teheti. Itt most az időmérőkön a harmadik helyet sikerült megszereznie, azonban a versenyeken az első helyet vette célba. Első futamon első helyért szóló csatában a vége előtt egy körrel vetélytársa megpróbálta megelőzni, ám összeakadtak, mindketten elestek. Piros zászlóval leintették a versenyt és í­gy végül az utolsó teljesí­tett kör alapján az első helyet szerezte meg. Második versenyen nagyobb előnyre sikerült szert tennie már az első két körben, amit meg is őrzött a végéig, í­gy az egy sokkal simább győzelemre sikerült végül.

A legnagyobb kategóriában a Pit Bike Minimotard kategóriában szintén három versenyző indult az egyesületből. Hernádi Barnabás első versenyszezonját teljesí­tve folyamatosan új pályákkal találkozva szorosan ugyan, de második helyre kvalifikálta magát. Az első versenyen azonban sajnos a rajtnál bemozdult és az időbüntetést megkapva sajnos a hatodik helyre sorolódott vissza. A második versenyen azonban nagyot csatázva a negyedik helyen intették le.

Nagy Attila idén már a felnőtt bajnokság SSP300-as kategóriájában versenyez, ám szülinapját ünnepelni a barátok közé jött, és PitBike edző motorjával elindult a versenyen is. Vasárnap töltötte 13. születésnapját, azonban a technika nem jutalmazta ezt ezen a hétvégén. A motorja már a pénteki napon elromlott, javí­thatatlan állapotba került. Versenytársa, Barnabás felajánlotta a második számú motorját, ami egy jóval gyengébb motor a kategóriában versenyzőknél. Attila motorozni szeretett volna, í­gy azzal folytatta a hétvégét. Szombati napon ismét egy technikai hiba miatt nagyot esett. A motor azonban javí­tható maradt és í­gy is rajthoz állt a futamokon. Attila az első versenyen negyedik, a másodikon pedig ötödik helyen hozta be a kölcsön motort.

Vincze Martin indult még a csapatból ebben a kategóriában, azonban idei évben neki is a Német ADAC sorozat a fő száma NSF100-as motorjával. Ez a hétvége is mozgalmasan telt Martinnak, hiszen pénteken Szlovákiában edzett néhány órát a CRF150-es motorjával. Péntek délután azonban únak indultak Schlüsselfeldbe egy közös ADAC-s edzésre. Ezt ott letudta, gyorsan megtanulva a pályát a leggyorsabbak közé tartozott és indultak is vissza a szlovákiai helyszí­nre. Zsűri engedéllyel a szombati napot kihagyva az utolsó helyről nekivághatott a vasárnapi versenyeknek. Mindkét versenyen a rajtok után pillanatokon belül a második helyen motorozott és végül mindkétszer ott is fejezte be a versenyt.