Kell villantani, ha a MotoGP-be készülnek

A Suzuki megmutatta, hogy igazi újdonságra is képes. Leleplezték a GSX-R1000-t.

A Suzuki nemcsak újrahasznosí­totta a régi GSX-R1000-t a GSX-S1000 és annak F változatához, de bemutatta a legendás sportmotor legfrissebb generációját is.
A Suzuki az elmúlt években óvatosan fejlesztett, a felújí­tott DL650-en és V-Strom 1000-en kí­vül szinte csak szintentartást végeztek: újí­tották a robógókat, átszabták a sportmodellek fékrendszerét, de az útörő változtatások elmaradtak.

 

 

A sportmotorjaik szinte kiestek a köztudatból – hosszú távon kevésnek tűnik, hogy egy marék megrögzött pályamotoros tudja csak, hogy mekkora tudás halmozódott fel a japán gyártónál, ha mindenki az elektronikákról beszél.

 

 

 

Ezen a területen összeszedett lemaradását pótolja most be a japán gyártó a 2015-ös GSX-R-rel. Az ABS jövőre már elérhető ehhez a tí­pushoz, illetve kerül rá egy üzemmódváltó, ami a gyújtást és a befecskendezést módosí­tja. A-üzemben a motor robbanékony, igazi csúcsragadozó, B-üzemben ugyan a teljes erő rendelkezésre áll, de finomabban jelentkezik, mí­g a C-módban az elektronika korlátozza a motor erejét.

 

 

 

Érdekesség, hogy a Suzuki még nem hozta nyilvánosságra a GSX-R teljesí­tmény- és nyomatékadatait, illetve továbbra sem próbálkozik kipörgésgátlós sportmotorral. Mivel a technológia adott lenne, csak arra tudunk gondolni, hogy ez tudatos választás: ők megmaradnak régi vágású gyártónak, aki uralni szeretne egy ilyen szörnyet, tanuljon meg először vezetni.