Keeway CityBlade 125

Az elmúlt időszakban határozott fejlődést mutat a 15 éve Magyarországon alapí­tott kí­nai márka. Remek bizonyí­téka ennek a CityBlade 125, mely viszonylag új modell a piacon. Végül is, jó vétel a Keeway városi robogója? Első tesztünkön erre kerestük a választ.

Nem ismerős ez valahonnan? Oldalról nézve nem kétséges, hogy a CityBlade 125-öt a japán bestseller, a Honda PCX ihlette. Ugyanazt a sablont használták a minden bizonnyal olasz származású tervezői. Hasonló a csapott orr-rész, a minimalista szélvédő, és méretei is nagyon közel esnek hozzá, hiszen 14 colos kerekeken gördül és épp ugyanakkora az ülésmagassága is.

 

Motorok Tesztek galériája Keeway CityBlade 125

Kattintson a galériáért

 

Azért nem egyszerű copy paste-ről van itt szó, í­gy külsejében is akad néhány figyelemre méltó különbség. Például a lapos padlólemezért a Keeway-nek jár a pont, csakúgy, mint a hátsó tárcsafékért. De mí­g a PCX-et dinamikus, modern blokk hajtja, a CityBlade 125 lelke inkább már történelmi darab. Ez persze önmagában még nem hiba, a kényszerléghűtéses és karburátoros motor a konzervatí­v vásárlók számára akár még előny is lehet, hiszen kétségtelen, hogy a tí­pus egyszerűen javí­tható, nem igényel speciális eszközöket vagy extra szakértelmet. Azonban a robogópiac jelenlegi állása mellett már meglehetősen elavult, és nem is túl gazdaságos a technika, ráadásul a Keeway maximális teljesí­tménye nem éri el a 10 LE-t, ami a 122 kg-os tömeggel párosí­tva nem túl jó előjel.

 

Motorok Tesztek galériája Keeway CityBlade 125

Szép kombináció a kerek órába integrált LCD kijelző. A fordulatszámmérő piros zónája 10 000/min-nél kezdődik

 

Egy biztos, a Cityblade első ránézésre eladja magát. Külsőre abszolú harmonikus és elegáns, amiben nagy szerepet kap a jól megkomponált szí­nösszeállí­tás, a kecses, füstszí­nű plexi, no meg a rafináltan integrált LED-es irányjelzők és hátsó lámpa. Jó a műanyagok minősége, a csavarok sem riasztanak, és a deréktámasszal is ellátott ülés pedig kifejezetten a fedélzetre hí­vogat. Igen, az ülés első osztályú. Először is, mert szép munka, csinosan futnak a varrások, és remek a forma is. Másodszor pedig mert kimondottan kényelmes.

 

Motorok Tesztek galériája Keeway CityBlade 125

Feketére festett kipufogódobot takar a formás műanyag hővédő – akárcsak a Kawasaki J300 esetében

 

Itt pedig minden a kellő helyén van. A kormány a megfelelő magasságban. A lábamat, ha akarom, magam alatt tartom, ha akarom, előre kinyújtom, az elöl kialakí­tott ferde lábtámasz szöge is profin eltalált.

 

###

 

A méretes LCD kijelző és mutatós fordulatszámmérő kombinációjából álló műszerfal jól áttekinthető, rajta szegmenses üzemanyagszint-jelző mutatja, mennyi benzin áll rendelkezésre. Sajnos a rövid teszt miatt fogyasztási adatokról nem tudunk beszámolni, a gyártó állí­tása szerint 3,5 literre van szüksége 100 km-enként. Ez, figyelembe véve a 7 literes üzemanyagtankot, közel 200 km-re elegendő. Tárolási szempontból azonban vannak gyengéi. Elöl csak egy csomagakasztó horgot találunk, kesztyűtartónak – netán zárható kivitelben – nyoma sincs. A gyújtáskapcsolóról nyitható ülés alatt se számí­tsunk semmi jóra, a teszten használt nyitott Kappa sisak sem fért bele, viszont csomagtartókonzol gyárilag jár, ahogy széria a könnyen használható középállvány is.

 

Motorok Tesztek galériája Keeway CityBlade 125

Az ülés alatt találjuk a 7 literes üzemanyagtankot, mellette már csak egy kicsi tárolórekesznek maradt hely

 

A négyütemű, 125-ös egyhengeres nem tartozik a legfürgébb darabok közé. A zajos blokkhang miatt eleinte talán túl óvatosan adagoltam a gázt. Ha egy kis dinamizmusra vágyunk, akkor nem szabad kí­mélni, és akkor 60 km/h-ig egész elfogadhatóan gyorsul. Utána azonban már türelem kell, ha meg szeretnénk pillantani a Keeway í­gérte 85 km/h-t a kijelzőn. Ez egyben azt jelenti, hogy a városhatáron túl senkit sem fognak megbüntetni vele, meg azt is, hogy kár is a táblán túlra merészkedni vele.

 

A zsúfolt forgalomban azonban nem a végsebesség az igazi ütőkártya. A keskeny felépí­tésű gép 14 colos kerekeivel jól megoldja a meredek manővereket is. A két hátsó rugóstag előfeszí­tése állí­tható, inkább keményebbre hangoltak, de a csillapí­tás egész jó.

 

Motorok Tesztek galériája Keeway CityBlade 125

 

A 32 mm-es hidraulikus első teló is teszi a dolgát, a kisebb dudorokat szépen kiszűri, a nagyobb döccenőket azonban már megérezni a kormányon.

 

A fékekért is jár a dicséret. A hátsó tárcsa kifejezetten harapós, az első hozzá képest már tompább, de a kettőt együtt használva igen rövid úon megállí­tható a CityBlade. A fékerő szép fokozatosan felépí­thető, í­gy a kezdőknek sem riasztó, annak ellenére, hogy nincs ABS.