Kawasaki Z1000 plusz egy kerékkel

Ennek a trike-nak nem kihí­vás a kanyar

A trike szó hallatán a legtöbb motorosnak enyhén túlméretezett háromkerekűek jutnak eszébe, melyek igen komoly kihí­vásokkal küzdenek a szűkebb fordulókban. Ehhez képes most itt egy motor, ami jelentősen átformálhatja mindenkiben az ilyen járművekről kialakí­tott képet.

 

A különleges trike alapja a Kawasaki jól ismert nakedje, a Z1000-es. A TreMoto jóvoltából azonban megduplázódott az első kerekeinek száma. A hagyományos konstrukciókkal ellentétben azonban ez már azok közé tartozik, amelyek például a Piaggio MP3-hoz és a Yamaha Tricityhez hasonlóan dönthetőek.

 

 

A lenti videóban hallható egy rövid interjú is, amiben a tulajdonos elmondja, hogy a kanyarokban bizony kell némi plusz erő a motor bedöntéséhez. íllí­tása szerint a háromkerekű Z1000-est nehezebb kormányozni, mint azt sokan gondolnák, illetve, hogy az úgynevezett high-side tí­pusú esés (amikor a hátsó kerék megcsúszik, majd megtapad, és ettől lerepül a pilóta a motorról) továbbra is bármikor előfordulhat.

 

Ugyanakkor hozzáteszi, hogy a plusz egy kerék által nyújtott extra tapadás jól jön a kanyargásban, és jóval magabiztosabbá teszi a sofőrt.