Kétszintű fékpedál túraendurósoknak

íœlve és állva motorozáshoz is ideális

A túraendurózás egyik legélvezetesebb pillanata, amikor az épí­tett környezetet végre elhagyva, a vezető letér azokra az utakra, amelyekre a jóval kényelmesebb túramotorokkal már nem érdemes ráhajtani. A durvább földutak és a sarasabb ösvények ugyanakkor sok esetben megkövetelik, hogy a sofőr kiálljon a nyeregből és enyhén rogyasztott térdekkel motorozzon tovább.

 

Az álló és az ülő pozí­ció esetében azonban jelentősen eltér a lábfej helyzete. Ahogy a vezető felegyenesedik a talpa magasabbra kerül. Ez pedig azt jelenti, hogy a lábtartó innentől kezdve kissé alacsonyan lesz. A pedál feljebb állí­tásával orvosolható ugyan a probléma, de kinek van kedve, minden alkalommal állí­tgatni?

 

A szóban forgó kérdésre kí­nál ötletes megoldást az ALTRider a DualControl névre keresztelt újdonságával. A lenti képgalériában is látható szerkezet lényege a két lépcső, ami lehetővé teszi, hogy mindkét motorozási stí­lus esetén optimális magasságban helyezkedjen el a fékpedál. A szerkezet felszerelése rendkí­vül egyszerű és kiegészí­thető egy Brake Snake-nek nevezett extra kábellel is, aminek annyi a feladata, hogy megakadályozza az ágak becsí­pődését a fékpedál és a motorblokk közé.

 

galéria AltRider-DualControl
Kattintson a képre a galériához!

 

A dolgok jelenlegi állása szerint az ALTRider nem kevesebb, mint 18 modellhez kí­nálja a DualControlt (Husqvarna, KTM, BMW, Honda, Triumph és Yamaha). A vételára körülbelül 60 euró, ami napi árfolyamon nagyjából 18 600 forintnak felel meg.

 

 

(ALTRider)