Két évtizede született meg a Ducati 916

Hipnotikus megjelenésével azonnal magára vonta a motoros társadalom figyelmét az 1994-ben bemutatott Ducati 916-os, amely még mindig az egyik legszebb sorozatgyártásban készült motorkerékpár.

A formatervet Massimo Tamburini és Sergio Robbiano csapata jegyzi, amelyet a Cagiva San Marinói fejlesztőközpontjában dolgoztak ki. Védjegyei a csí­k alakú dupla első lámpa, a gyönyörű egykarú lengővilla, amely egyben azt a célt is szolgálta, hogy a versenyek során gyorsan lehessen kereket cserélni, valamint az ülés alatt elvezetett kipufogói voltak.

 

 

A 916-os hengerenként négyszelepes, folyadékhűtéses motorja 10 000-es percenkénti fordulatra volt képes, 10,7 másodperc alatt teljesí­tette a negyed mérföldet, végsebessége pedig elérte a 260 km/h-t. Bár a korábbi, 851/888-as modellek is igen dinamikus gépek voltak, de a 916-os mellett csupán elavult dobozoknak néztek ki.  A 916-oson alapuló versenymotorral a Ducati 1994-ben, 1995-ben, 1996-ban és 1998-ban is megnyerte a Superbike-világbajnokságot Carl Fogarty és Troy Corser révén.
Képalá: A Ducati 916-ost 1994-1998 között gyártották