A Triumph Tiger 800 sorozat négytagúra bővül.
A Triumph alaposan átvariálta a Tiger 800 sorozatot – a korábbi két variánsból ügyesen négyet készített, valamint több elektronikus kiegészítőt tett elérhetővé a brit gyártó.
Bár látszólag csak a felszereltséggel variáltak, egy alapos modellfrissítéssel alapozták meg a paletta átalakítását. A 800 köbcentis háromhengeres blokkot alaposan átfésülték, a 95 lóerős erőforrás így takarékosabb és környezetbarátabb lett. Az elektronikus gázkar reakcióin is csiszoltak, valamint az offroad-orientált XC modellek futóművét már a WP-től veszik.
Az alapot az öntött kerekekkel szerelt Tiger 800 XR jelenti, ám már ez is rendelkezik kipörgésgátlóval, kikapcsolható ABS-szel és olyan apró finomságokkal, mint például az állítható fék és kuplungkar. Ennél jobban felszerelt a Tiger 800 XRx, ami a csúcs utcai modellnek számít: futóműve, fékrendszere, teljesítménye megegyezik az XR-ével, de komolyabb fedélzeti számítógépet, üzemmódkapcsolót, automatikusan lekapcsoló indexeket, tempomatot, középállványt, fűthető markolatokat és állítható szélvédőt tudhat magáénak már alapáron is.
A terepes XC (Cross Country) vonal belépő szintje az Tiger 800 XC, ami az utcai változatoknál hosszabb rugóutat, fűzött kerekeket, 21 collos első gumikáról ismerhető fel legkönnyebben. Mint már említettük, a futóműve a WP-től származik, elöl-hátul egyaránt állítható a rugóelőfeszítés és a csillapítás.
Az XC felszereltsége tartalmazza a kipörgésgátlót, a kikapcsolható ABS-t, a magas első sárvédőt, a hűtővédőt és az állítható kezelőszerveket
A csúcs terepes Tiger 800 XCx ennél is gazdagabb felszereltséggel érkezik: bukócső, komolyabb fedélzeti számítógép, üzemmódkapcsoló, automatikusan lekapcsoló irányjelzők, tempomat, középállvány és kézvédők jelentik a többletet.
Ezek mellett a Triumph két limitált szériát is bemutatott Milánóban. A Triumph Rocket X a Rocket III sorozat tíz éves diadalát ünnepli – elegáns módon egy 500 darabos speciális szériával. Ha egyszer szembe jönne egy Rocket X, legkönnyebben a speciális fekete festésről, a fekete kipufogóról, tükrökről, kormányról és felniről, illetve az utóbbi ezüst pinstripe-jairól ismerhetjük fel.
A másik special edition modell a Thunderbird Nightstorm, amit fekete fényezése, fekete kipufogói és az új szabású ülés különböztet meg az eddig ismert kivitelektől. A 1699 köbcentis blokk 98 lóerőt és 156 Nm nyomatékot ad le – vagyis minden adott egy jó motorozáshoz.